Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 98 143 000 zł 98 143 000 zł zaoszczędziliście z nami
958 000 wystawionych przesyłek 958 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
50 000 przewoźników 50 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis
aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Wszystko w najlepszym porządku. Polecam!

16 opon 18 cali

Klient: Joanna S.
,
Trasa: Częstochowa - Gucin

Serdecznie polecam! Miło i profesjonalnie! Dziękuję!

1

Klient: Hubert K.
,
Trasa: Kraków - Warszawa

Wystawiam ocene po roku,bo zapomnialem...Cena byla atrakcyjna,wszystko w porzadku.

Jaguar X type

Klient: Tomasz K.
,
Trasa: Zamość - Rzeszów

Przygotowanie do transportu

Spora liczba zleceń zamieszczanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy transportu motocykli. Spore grono przewoźników specjalizuje się właśnie w transporcie motocykli oraz skuterów. Zlecenia z reguły wystawiają osoby, które właśnie zakupiły motocykl i chciałyby, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca zamieszkania. Często transport zamawiają także osoby zawodowo związane ze sprzedażą skuterów. Niektórzy motocykliści wybierający się zagranicę preferują, aby jednoślad dostarczono do celu przez firmę, zwłaszcza, jeśli to miejsce jest odległe bądź trudno dostępne, np. wyspy. Nie mają ochoty pokonywać całej drogi motocyklem, a raczej rozpocząć jazdę już na miejscu, szukają więc usług firm transportowych. Jeśli potrzebujesz transportu, wystaw zlecenie w naszym serwisie, zbierz wyceny od przewoźników, wybierz jedną z nich i zleć usługę transportu. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki przewozi się motocykl, powinien być dostosowany do rodzaju maszyny. Niektóre motory przewozi się znacznie prościej, przewóz pozostałych jest o wiele bardziej skomplikowany. Zależy to m.in. od wymiarów, ciężaru i liczby motocykli. Znaczenie ma też liczba oraz typy miejsc, do których można przymocować pasy. Część jednośladów można dosyć łatwo przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć odpowiednie elementy do przymocowania pasów. Jest to bardzo istotna kwestia, odpowiednie przymocowanie pojazdu jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Skutery przewozić można na kilka różnych sposobów. Często pojazd przewozi się w vanie bądź na platformie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy przeznaczone do transportu motocykli. Charakteryzują się one tym, że mają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Posiadają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła jednośladu, dzięki niej są ustabilizowane. Częścią przyczep motocyklowych są także specjalne uchwyty do pasów. Jednak motor można transportować również na tradycyjnej przyczepie. Niezwykle istotne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednak jeśli przyczepa nie posiada najazdu, warto użyć choćby twardą deskę i z jej pomocą załadować motocykl na przyczepę. Trzeba jednak zachować wyjątkową ostrożność, ponieważ motocykl może spaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Są różne rozwiązania, ale jednym z najłatwiejszych i najskuteczniejszych jest wykorzystanie czterech pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach motocykla, a kolejne dwa służą do tego, by uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu i na odwrót. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą opierać się na mocnych, metalowych elementach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych częściach, takich jak manetki bądź szprychy. Należy również unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o inne części i prowadzić do ich uszkodzenia. Bardzo szerokie bądź długie pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne i odpowiednio dopasowane. Powinny mieć stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy używać pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy transporcie motocykli bądź skuterów muszą mieć zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może spowodować, że pojazd przewróci się w trasie. Jednak nie jest rekomendowane także całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, bo to, na dłuższych dystansach, prowadzi do usterki uszczelniaczy i wycieku płynu z amortyzatorów. Trzeba więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno zacisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest też, by przyczepa dopasowana była do wagi motocykla czy motocykli. Waga przewożonych maszyn nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeśli przewóz tyczy się większej liczby pojazdów, muszą one być właściwie ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani stać za blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są dobrze przymocowane. Dlatego umieszczenie ich blisko siebie mogłoby wywołać uszkodzenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć przewożenia większej liczby motocykli umieszczonych obok siebie, warto umieścić coś pomiędzy nimi, tak, aby nie mogły ocierać się o siebie. 

Drugim popularnym sposobem przewożenia motorów oraz skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, rekomendowane jest spuszczenie bądź zużycie benzyny. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor należy ochronić przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia motocykla przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku transportu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany pojazd może spaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest bardzo istotne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę transportowanych maszyn. Skuter powinien być stabilny, tak,aby nie ruszał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w pojeździe jednoślady. Prostym rozwiązaniem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inny sposób to przymocowanie do podłogi pojazdu kołków bądź specjalnych szyn. Motor można także ochronić strechem, folią bąbelkową, grubymi materiałami i gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na uszkodzenia elementy. Wadą transportu pojazdu w busie jest ryzyko zabrudzenia wnętrza samochodu, szczególnie jeśli chodzi o transport motocykli offroadowych. Zaleca się wyczyścić lub zabezpieczyć samochód, chociaż na tyle, aby nie zabrudził całego samochodu. 

Niektóre jednoślady można przetransportować także w pojazdach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli lub skuterów. Można je transportować w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość firm używających Clicktrans.pl przewozi motocykle w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że gorszą. Oba sposoby mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest motocykl, osoba zajmująca się przewozem powinna przed rozpoczęciem jazdy ponownie sprawdzić wszelkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Koszt przewozu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad transportem motoru, głównym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na zmniejszenie kosztów transportu jest wyszukanie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę i zgarnia jednoślad w postaci doładunku czy w celu uniknięcia powrotu bez ładunków. W przypadku niedługich tras duże znaczenie ma nie tylko dystans, ale także czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie samochodu. Dlatego średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km cena wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Przedstawione ceny to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


Spora liczba zleceń zamieszczanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy transportu motocykli. Spore grono przewoźników specjalizuje się właśnie w transporcie motocykli oraz skuterów. Zlecenia z reguły wystawiają osoby, które właśnie zakupiły motocykl i chciałyby, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca zamieszkania. Często transport zamawiają także osoby zawodowo związane ze sprzedażą skuterów. Niektórzy motocykliści wybierający się zagranicę preferują, aby jednoślad dostarczono do celu przez firmę, zwłaszcza, jeśli to miejsce jest odległe bądź trudno dostępne, np. wyspy. Nie mają ochoty pokonywać całej drogi motocyklem, a raczej rozpocząć jazdę już na miejscu, szukają więc usług firm transportowych. Jeśli potrzebujesz transportu, wystaw zlecenie w naszym serwisie, zbierz wyceny od przewoźników, wybierz jedną z nich i zleć usługę transportu. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki przewozi się motocykl, powinien być dostosowany do rodzaju maszyny. Niektóre motory przewozi się znacznie prościej, przewóz pozostałych jest o wiele bardziej skomplikowany. Zależy to m.in. od wymiarów, ciężaru i liczby motocykli. Znaczenie ma też liczba oraz typy miejsc, do których można przymocować pasy. Część jednośladów można dosyć łatwo przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć odpowiednie elementy do przymocowania pasów. Jest to bardzo istotna kwestia, odpowiednie przymocowanie pojazdu jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Skutery przewozić można na kilka różnych sposobów. Często pojazd przewozi się w vanie bądź na platformie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy przeznaczone do transportu motocykli. Charakteryzują się one tym, że mają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Posiadają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła jednośladu, dzięki niej są ustabilizowane. Częścią przyczep motocyklowych są także specjalne uchwyty do pasów. Jednak motor można transportować również na tradycyjnej przyczepie. Niezwykle istotne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednak jeśli przyczepa nie posiada najazdu, warto użyć choćby twardą deskę i z jej pomocą załadować motocykl na przyczepę. Trzeba jednak zachować wyjątkową ostrożność, ponieważ motocykl może spaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Są różne rozwiązania, ale jednym z najłatwiejszych i najskuteczniejszych jest wykorzystanie czterech pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach motocykla, a kolejne dwa służą do tego, by uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu i na odwrót. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą opierać się na mocnych, metalowych elementach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych częściach, takich jak manetki bądź szprychy. Należy również unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o inne części i prowadzić do ich uszkodzenia. Bardzo szerokie bądź długie pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne i odpowiednio dopasowane. Powinny mieć stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy używać pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy transporcie motocykli bądź skuterów muszą mieć zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może spowodować, że pojazd przewróci się w trasie. Jednak nie jest rekomendowane także całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, bo to, na dłuższych dystansach, prowadzi do usterki uszczelniaczy i wycieku płynu z amortyzatorów. Trzeba więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno zacisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest też, by przyczepa dopasowana była do wagi motocykla czy motocykli. Waga przewożonych maszyn nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeśli przewóz tyczy się większej liczby pojazdów, muszą one być właściwie ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani stać za blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są dobrze przymocowane. Dlatego umieszczenie ich blisko siebie mogłoby wywołać uszkodzenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć przewożenia większej liczby motocykli umieszczonych obok siebie, warto umieścić coś pomiędzy nimi, tak, aby nie mogły ocierać się o siebie. 

Drugim popularnym sposobem przewożenia motorów oraz skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, rekomendowane jest spuszczenie bądź zużycie benzyny. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor należy ochronić przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia motocykla przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku transportu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany pojazd może spaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest bardzo istotne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę transportowanych maszyn. Skuter powinien być stabilny, tak,aby nie ruszał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w pojeździe jednoślady. Prostym rozwiązaniem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inny sposób to przymocowanie do podłogi pojazdu kołków bądź specjalnych szyn. Motor można także ochronić strechem, folią bąbelkową, grubymi materiałami i gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na uszkodzenia elementy. Wadą transportu pojazdu w busie jest ryzyko zabrudzenia wnętrza samochodu, szczególnie jeśli chodzi o transport motocykli offroadowych. Zaleca się wyczyścić lub zabezpieczyć samochód, chociaż na tyle, aby nie zabrudził całego samochodu. 

Niektóre jednoślady można przetransportować także w pojazdach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli lub skuterów. Można je transportować w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość firm używających Clicktrans.pl przewozi motocykle w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że gorszą. Oba sposoby mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest motocykl, osoba zajmująca się przewozem powinna przed rozpoczęciem jazdy ponownie sprawdzić wszelkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Koszt przewozu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad transportem motoru, głównym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na zmniejszenie kosztów transportu jest wyszukanie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę i zgarnia jednoślad w postaci doładunku czy w celu uniknięcia powrotu bez ładunków. W przypadku niedługich tras duże znaczenie ma nie tylko dystans, ale także czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie samochodu. Dlatego średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km cena wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Przedstawione ceny to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Katowice już od 110 zł!

Zleć transport motocykla