Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 92 817 000 zł 92 817 000 zł zaoszczędziliście z nami
913 000 wystawionych przesyłek 913 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
48 000 przewoźników 48 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis
aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Bardzo miły człowiek i profesjonalna usługa. Serdecznie polecam

Biurko komoda witryna

,
Trasa: Bydgoszcz - Błaszki

wszystko ok , polecam

piła do kamienia

Klient: Wojtek K.
,
Trasa: Schwedt/Oder - Stare Babice

wszystko ok,polecam

Tablica i gablota

,
Trasa: Zabrze - Srebrna Góra

Przygotowanie do transportu

Spora część ogłoszeń publikowanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy transportu motocykli. Spore grono przewoźników specjalizuje się właśnie w transporcie motocykli oraz skuterów. Ogłoszenia często wystawiają osoby, które właśnie kupiły motocykl i chcą, aby został on dostarczony do ich miejsca pobytu. Nierzadko przewóz zlecają też osoby profesjonalnie związane ze sprzedażą skuterów. Niektórzy motocykliści wybierający się w zagraniczne podróże wolą, aby motocykl został dostarczony na miejsce docelowe przez firmę, zwłaszcza, jeżeli to miejsce jest położone daleko bądź trudno dostępne, np. archipelagi. Nie chcą przebywać całej drogi motocyklem, tylko cieszyć się jazdą dopiero na miejscu, korzystają więc z ofert przewoźników. Jeśli szukasz transportu, wystaw zlecenie w serwisie Clicktrans, zbierz oferty od przewoźników, zdecyduj się na jedną z nich i zleć usługę transportu. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki przewozi się pojazd, musi być dopasowany do typu maszyny. Niektóre motocykle transportuje się znacznie łatwiej, przewóz innych jest znacznie bardziej utrudniony. Zależy to m.in. od wymiarów, ciężaru oraz liczby motocykli. Znaczenie ma też liczba oraz typy miejsc, do których można przyczepić pasy. Część motocykli można bardzo prosto przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć odpowiednie miejsca do umieszczenia pasów. Jest to bardzo ważna kwestia, odpowiednie przymocowanie ładunku jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle transportować można na kilka różnych sposobów. Często pojazd umieszcza się w busie bądź na platformie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy przeznaczone do przewozu motocykli. Charakteryzują się one tym, że mają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Posiadają również najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła pojazdu, dzięki niej są ustabilizowane. Elementem przyczep motocyklowych są też specjalne uchwyty do pasów. Mimo tego motocykl można transportować także na tradycyjnej przyczepie. Niezwykle istotne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, warto wykorzystać choćby twardą deskę i z jej pomocą wprowadzić pojazd na przyczepę. Należy jednak zachować szczególną ostrożność, bo jednoślad może spaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Są różne rozwiązania, ale jednym z najłatwiejszych oraz najskuteczniejszych jest użycie 4 pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach pojazdu, a pozostałe dwa służą do tego, by uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu oraz na odwrót. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą być oparte na twardych, metalowych częściach. Nie zakłada się pasów na delikatnych elementach, takich jak manetki czy szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o inne części i prowadzić do ich zniszczenia. Bardzo szerokie bądź dłuższe pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne i właściwie dopasowane. Powinny mieć stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno używać pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy transporcie motocykli bądź skuterów muszą mieć zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może doprowadzić do tego, że pojazd przewróci się podczas jazdy. Jednak nie jest zalecane również całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, na dłuższych dystansach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy oraz wycieku oleju z amortyzatorów. Trzeba więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno zacisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest też, by przyczepa dostosowana była do wagi motocykla czy motocykli. Waga transportowanych maszyn nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeśli przewóz dotyczy większej liczby motocykli, muszą one być odpowiednio ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy znajdować zbyt blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są dobrze zamocowane. Z tego powodu ustawienie ich blisko siebie mogłoby spowodować zniszczenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć transportu większej liczby motocykli umieszczonych obok siebie, warto włożyć coś między nimi, tak, aby nie mogły otrzeć się o siebie. 

Drugim częstym sposobem transportu motorów i skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, rekomendowane jest spuszczenie bądź wypalenie benzyny. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor trzeba ochronić przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia motocykla przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku transportu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany motocykl może spaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest dosyć ważne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo transportowanych maszyn. Skuter powinien być stabilny, tak,aby nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w pojeździe jednoślady. Prostym sposobem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inny sposób to przymocowanie do podłogi busa kołków bądź specjalnych szyn. Motocykl można dodatkowo zabezpieczyć folią strech, folią bąbelkową, grubymi materiałami bądź gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na zniszczenia elementy. Słabą stroną transportu motocykla w pojeździe typu bus jest ryzyko pobrudzenia wnętrza pojazdu, zwłaszcza gdy chodzi o transport motocykli offroadowych. Warto więc umyć albo zabezpieczyć pojazd, choćby na tyle, aby nie pobrudził całego pojazdu. 

Niektóre motocykle można przewieźć również w pojazdach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli bądź skuterów. Można je transportować w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość przewoźników używających naszego serwisu przewozi motocykle w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że gorszą. Obie opcje mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, jak jest skuter, osoba zajmująca się przewozem powinna przed rozpoczęciem jazdy ponownie sprawdzić wszelkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Cena transportu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad przewiezieniem motoru, podstawowym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na obniżenie ceny przewozu jest wyszukanie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę więc zgarnia motocykl w postaci doładunku czy w celu uniknięcia powrotu na pusto. W przypadku krótkich tras duże znaczenie ma nie tylko dystans, ale także czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie samochodu. Z tego powodu średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km cena wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Przedstawione kwoty to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


Spora część ogłoszeń publikowanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy transportu motocykli. Spore grono przewoźników specjalizuje się właśnie w transporcie motocykli oraz skuterów. Ogłoszenia często wystawiają osoby, które właśnie kupiły motocykl i chcą, aby został on dostarczony do ich miejsca pobytu. Nierzadko przewóz zlecają też osoby profesjonalnie związane ze sprzedażą skuterów. Niektórzy motocykliści wybierający się w zagraniczne podróże wolą, aby motocykl został dostarczony na miejsce docelowe przez firmę, zwłaszcza, jeżeli to miejsce jest położone daleko bądź trudno dostępne, np. archipelagi. Nie chcą przebywać całej drogi motocyklem, tylko cieszyć się jazdą dopiero na miejscu, korzystają więc z ofert przewoźników. Jeśli szukasz transportu, wystaw zlecenie w serwisie Clicktrans, zbierz oferty od przewoźników, zdecyduj się na jedną z nich i zleć usługę transportu. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki przewozi się pojazd, musi być dopasowany do typu maszyny. Niektóre motocykle transportuje się znacznie łatwiej, przewóz innych jest znacznie bardziej utrudniony. Zależy to m.in. od wymiarów, ciężaru oraz liczby motocykli. Znaczenie ma też liczba oraz typy miejsc, do których można przyczepić pasy. Część motocykli można bardzo prosto przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć odpowiednie miejsca do umieszczenia pasów. Jest to bardzo ważna kwestia, odpowiednie przymocowanie ładunku jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle transportować można na kilka różnych sposobów. Często pojazd umieszcza się w busie bądź na platformie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy przeznaczone do przewozu motocykli. Charakteryzują się one tym, że mają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Posiadają również najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła pojazdu, dzięki niej są ustabilizowane. Elementem przyczep motocyklowych są też specjalne uchwyty do pasów. Mimo tego motocykl można transportować także na tradycyjnej przyczepie. Niezwykle istotne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, warto wykorzystać choćby twardą deskę i z jej pomocą wprowadzić pojazd na przyczepę. Należy jednak zachować szczególną ostrożność, bo jednoślad może spaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Są różne rozwiązania, ale jednym z najłatwiejszych oraz najskuteczniejszych jest użycie 4 pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach pojazdu, a pozostałe dwa służą do tego, by uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu oraz na odwrót. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą być oparte na twardych, metalowych częściach. Nie zakłada się pasów na delikatnych elementach, takich jak manetki czy szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o inne części i prowadzić do ich zniszczenia. Bardzo szerokie bądź dłuższe pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne i właściwie dopasowane. Powinny mieć stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno używać pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy transporcie motocykli bądź skuterów muszą mieć zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może doprowadzić do tego, że pojazd przewróci się podczas jazdy. Jednak nie jest zalecane również całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, na dłuższych dystansach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy oraz wycieku oleju z amortyzatorów. Trzeba więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno zacisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest też, by przyczepa dostosowana była do wagi motocykla czy motocykli. Waga transportowanych maszyn nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeśli przewóz dotyczy większej liczby motocykli, muszą one być odpowiednio ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy znajdować zbyt blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są dobrze zamocowane. Z tego powodu ustawienie ich blisko siebie mogłoby spowodować zniszczenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć transportu większej liczby motocykli umieszczonych obok siebie, warto włożyć coś między nimi, tak, aby nie mogły otrzeć się o siebie. 

Drugim częstym sposobem transportu motorów i skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, rekomendowane jest spuszczenie bądź wypalenie benzyny. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor trzeba ochronić przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia motocykla przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku transportu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany motocykl może spaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest dosyć ważne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo transportowanych maszyn. Skuter powinien być stabilny, tak,aby nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w pojeździe jednoślady. Prostym sposobem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inny sposób to przymocowanie do podłogi busa kołków bądź specjalnych szyn. Motocykl można dodatkowo zabezpieczyć folią strech, folią bąbelkową, grubymi materiałami bądź gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na zniszczenia elementy. Słabą stroną transportu motocykla w pojeździe typu bus jest ryzyko pobrudzenia wnętrza pojazdu, zwłaszcza gdy chodzi o transport motocykli offroadowych. Warto więc umyć albo zabezpieczyć pojazd, choćby na tyle, aby nie pobrudził całego pojazdu. 

Niektóre motocykle można przewieźć również w pojazdach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli bądź skuterów. Można je transportować w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość przewoźników używających naszego serwisu przewozi motocykle w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że gorszą. Obie opcje mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, jak jest skuter, osoba zajmująca się przewozem powinna przed rozpoczęciem jazdy ponownie sprawdzić wszelkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Cena transportu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad przewiezieniem motoru, podstawowym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na obniżenie ceny przewozu jest wyszukanie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę więc zgarnia motocykl w postaci doładunku czy w celu uniknięcia powrotu na pusto. W przypadku krótkich tras duże znaczenie ma nie tylko dystans, ale także czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie samochodu. Z tego powodu średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km cena wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Przedstawione kwoty to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Starogard Gdański już od 110 zł!

Zleć transport motocykla