Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 150 884 000 zł zaoszczędziliście z nami 150 884 000 zł 150 884 000 zł zaoszczędziliście z nami
1 425 000 wystawionych przesyłek 1 425 000 wystawionych przesyłek 1 425 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
71 000 przewoźników 71 000 przewoźników 71 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis aukcji transportowych Największy serwis aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów 97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Bardzo dobry kontakt, miły kierowca i punktualny. Polecam!

Suzuki VX800

Klient: Tomasz R.
,
Trasa: Zoetermeer - Zamość

Wszystko odbyło się bez problemu, na czas,świetny kontakt

Honda SW-T600

,
Trasa: Cegielnia - Chałupki

Polecam

Quad tgb 500

Klient: Karol L.
,
Trasa: Soultz-sous-Forêts - Rzeszów

Media o nas

Przygotowanie do transportu

Spora liczba ogłoszeń zamieszczanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy transportu motocykli. Spore grono przewoźników specjalizuje się właśnie w transporcie motocykli i skuterów. Ogłoszenia często wystawiają osoby, które właśnie kupiły jednośladowiec i chciałyby, aby został on dostarczony do ich miejsca pobytu. Nierzadko transport zlecają także osoby profesjonalnie zajmujące się sprzedażą skuterów. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się zagranicę preferują, aby motocykl został dostarczony na miejsce docelowe przez przewoźnika, zwłaszcza, jeśli to miejsce jest odległe bądź trudno dostępne, jak na przykład archipelagi. Nie chcą przebywać całej drogi jednośladem, wolą rozpocząć jazdę już w miejscu docelowym, korzystają więc z ofert firm transportowych. Jeżeli potrzebujesz transportu, opublikuj zlecenie w serwisie Clicktrans, zbierz oferty od przewoźników, zdecyduj się na jedną z ofert i zleć usługę transportu. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki transportuje się pojazd, powinien być dostosowany do rodzaju maszyny. Niektóre motory przewozi się dużo prościej, przewóz innych jest o wiele bardziej utrudniony. Zależy to między innymi od wymiarów, wagi oraz liczby pojazdów. Znaczenie ma też liczba oraz rodzaj miejsc, do których można przymocować pasy. Część motocykli można bardzo łatwo przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć odpowiednie miejsca do przymocowania pasów. Jest to bardzo istotna kwestia, poprawne przymocowanie pojazdu jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle transportować można na kilka różnych sposobów. Często pojazd przewozi się w busie lub na platformie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy przeznaczone do transportu motocykli. Cechuje je to, że posiadają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Posiadają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła pojazdu, dzięki niej są stabilne. Elementem naczep motocyklowych są także specjalistyczne uchwyty do pasów. Jednak motor można przewieźć także na tradycyjnej przyczepie. Szczególnie ważne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednak jeśli przyczepa nie posiada najazdu, można wykorzystać choćby twardą deskę i z jej pomocą wprowadzić motocykl na przyczepę. Należy jednak zachować wyjątkową ostrożność, bo motocykl może wypaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Są różne rozwiązania, lecz jednym z najprostszych i najskuteczniejszych jest użycie 4 pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach pojazdu, a kolejne dwa służą do tego, aby uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu i odwrotnie. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą być oparte na twardych, metalowych elementach. Nie zakłada się pasów na delikatnych częściach, takich jak manetki bądź szprychy. Należy również unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o inne części i prowadzić do ich uszkodzenia. Dosyć szerokie bądź dłuższe pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz odpowiednio dopasowane. Powinny posiadać dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy używać pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy transporcie motocykli czy skuterów muszą mieć zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może spowodować, że pojazd przechyli się podczas jazdy. Jednakże nie jest zalecane także całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, bo to, na dłuższych dystansach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy oraz wycieku płynu z amortyzatorów. Trzeba więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno zacisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest też, by przyczepa dostosowana była do wagi motocykla czy motocykli. Waga transportowanych maszyn nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeśli przewóz tyczy się większej liczby motocykli, powinny one być odpowiednio ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy stać zbyt blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieznacznie na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio przymocowane. Dlatego umieszczenie ich blisko siebie mogłoby spowodować zniszczenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć przewożenia większej liczby maszyn postawionych obok siebie, należy włożyć coś między nimi, tak, by nie mogły ocierać się o siebie. 

Drugim popularnym sposobem przewożenia motorów i skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, zalecane jest spuszczenie lub zużycie paliwa. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor trzeba ochronić przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia motocykla przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku transportu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany motocykl może wypaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest dosyć ważne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę przewożonych pojazdów. Motocykl powinien być stabilny, tak,by nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w pojeździe pojazdy. Prostym sposobem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inny sposób to przymocowanie do podłogi pojazdu kołków bądź specjalnych szyn. Motor można także zabezpieczyć strechem, folią bąbelkową, grubymi materiałami i gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na uszkodzenia części. Wadą transportu motocykla w busie jest ryzyko zabrudzenia wnętrza samochodu, zwłaszcza jeśli chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Warto więc wyczyścić lub zabezpieczyć pojazd, choćby na tyle, aby nie zabrudził całego pojazdu. 

Niektóre jednoślady da się przewieźć także w pojazdach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli lub skuterów. Można je przewozić w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość przewoźników korzystających z Clicktrans.pl transportuje jednoślady w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że gorszą. Oba sposoby mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest motocykl, osoba zajmująca się transportem powinna przed rozpoczęciem jazdy ponownie sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Cena transportu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad transportem motocykla, podstawowym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na zmniejszenie kosztów transportu może być wyszukanie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę i zabiera jednoślad w formie doładunku albo w celu uniknięcia powrotu bez ładunków. W przypadku krótkich tras spore znaczenie ma nie tylko dystans, ale także czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie pojazdu. Dlatego średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km koszt wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Podane kwoty to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


Spora liczba ogłoszeń zamieszczanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy transportu motocykli. Spore grono przewoźników specjalizuje się właśnie w transporcie motocykli i skuterów. Ogłoszenia często wystawiają osoby, które właśnie kupiły jednośladowiec i chciałyby, aby został on dostarczony do ich miejsca pobytu. Nierzadko transport zlecają także osoby profesjonalnie zajmujące się sprzedażą skuterów. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się zagranicę preferują, aby motocykl został dostarczony na miejsce docelowe przez przewoźnika, zwłaszcza, jeśli to miejsce jest odległe bądź trudno dostępne, jak na przykład archipelagi. Nie chcą przebywać całej drogi jednośladem, wolą rozpocząć jazdę już w miejscu docelowym, korzystają więc z ofert firm transportowych. Jeżeli potrzebujesz transportu, opublikuj zlecenie w serwisie Clicktrans, zbierz oferty od przewoźników, zdecyduj się na jedną z ofert i zleć usługę transportu. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki transportuje się pojazd, powinien być dostosowany do rodzaju maszyny. Niektóre motory przewozi się dużo prościej, przewóz innych jest o wiele bardziej utrudniony. Zależy to między innymi od wymiarów, wagi oraz liczby pojazdów. Znaczenie ma też liczba oraz rodzaj miejsc, do których można przymocować pasy. Część motocykli można bardzo łatwo przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć odpowiednie miejsca do przymocowania pasów. Jest to bardzo istotna kwestia, poprawne przymocowanie pojazdu jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle transportować można na kilka różnych sposobów. Często pojazd przewozi się w busie lub na platformie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy przeznaczone do transportu motocykli. Cechuje je to, że posiadają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Posiadają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła pojazdu, dzięki niej są stabilne. Elementem naczep motocyklowych są także specjalistyczne uchwyty do pasów. Jednak motor można przewieźć także na tradycyjnej przyczepie. Szczególnie ważne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednak jeśli przyczepa nie posiada najazdu, można wykorzystać choćby twardą deskę i z jej pomocą wprowadzić motocykl na przyczepę. Należy jednak zachować wyjątkową ostrożność, bo motocykl może wypaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Są różne rozwiązania, lecz jednym z najprostszych i najskuteczniejszych jest użycie 4 pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach pojazdu, a kolejne dwa służą do tego, aby uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu i odwrotnie. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą być oparte na twardych, metalowych elementach. Nie zakłada się pasów na delikatnych częściach, takich jak manetki bądź szprychy. Należy również unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o inne części i prowadzić do ich uszkodzenia. Dosyć szerokie bądź dłuższe pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz odpowiednio dopasowane. Powinny posiadać dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy używać pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy transporcie motocykli czy skuterów muszą mieć zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może spowodować, że pojazd przechyli się podczas jazdy. Jednakże nie jest zalecane także całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, bo to, na dłuższych dystansach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy oraz wycieku płynu z amortyzatorów. Trzeba więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno zacisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest też, by przyczepa dostosowana była do wagi motocykla czy motocykli. Waga transportowanych maszyn nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeśli przewóz tyczy się większej liczby motocykli, powinny one być odpowiednio ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy stać zbyt blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieznacznie na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio przymocowane. Dlatego umieszczenie ich blisko siebie mogłoby spowodować zniszczenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć przewożenia większej liczby maszyn postawionych obok siebie, należy włożyć coś między nimi, tak, by nie mogły ocierać się o siebie. 

Drugim popularnym sposobem przewożenia motorów i skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, zalecane jest spuszczenie lub zużycie paliwa. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor trzeba ochronić przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia motocykla przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku transportu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany motocykl może wypaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest dosyć ważne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę przewożonych pojazdów. Motocykl powinien być stabilny, tak,by nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w pojeździe pojazdy. Prostym sposobem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inny sposób to przymocowanie do podłogi pojazdu kołków bądź specjalnych szyn. Motor można także zabezpieczyć strechem, folią bąbelkową, grubymi materiałami i gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na uszkodzenia części. Wadą transportu motocykla w busie jest ryzyko zabrudzenia wnętrza samochodu, zwłaszcza jeśli chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Warto więc wyczyścić lub zabezpieczyć pojazd, choćby na tyle, aby nie zabrudził całego pojazdu. 

Niektóre jednoślady da się przewieźć także w pojazdach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli lub skuterów. Można je przewozić w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość przewoźników korzystających z Clicktrans.pl transportuje jednoślady w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że gorszą. Oba sposoby mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest motocykl, osoba zajmująca się transportem powinna przed rozpoczęciem jazdy ponownie sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Cena transportu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad transportem motocykla, podstawowym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na zmniejszenie kosztów transportu może być wyszukanie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę i zabiera jednoślad w formie doładunku albo w celu uniknięcia powrotu bez ładunków. W przypadku krótkich tras spore znaczenie ma nie tylko dystans, ale także czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie pojazdu. Dlatego średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km koszt wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Podane kwoty to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Ustka już od 110 zł!

Zleć transport motocykla