Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 92 817 000 zł 92 817 000 zł zaoszczędziliście z nami
913 000 wystawionych przesyłek 913 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
48 000 przewoźników 48 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis
aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Bardzo dobry kontakt, uprzejma obsługa, paczka dotarła w bardzo dobrym stanie. Dziekuje

1 paczka z UK

Klient: Dawid P.
,
Trasa: Dartford - Hrubieszów

Bardzo miły człowiek i profesjonalna usługa. Serdecznie polecam

Biurko komoda witryna

,
Trasa: Bydgoszcz - Błaszki

Szybko sprawnie POLECAM!!!!!!!!!!!!!

2x paleta do Belgii

Klient: Lukasz K.
,
Trasa: Tarnowskie Góry - Manage

Przygotowanie do transportu

Duża część zleceń publikowanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy transportu jednośladów. Wielu przewoźników specjalizuje się właśnie w transporcie motocykli i skuterów. Ogłoszenia z reguły publikują osoby, które niedawno kupiły jednośladowiec i chciałyby, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca pobytu. Nierzadko przewóz zlecają także osoby profesjonalnie zajmujące się sprzedażą motocykli. Niektórzy motocykliści wybierający się zagranicę preferują, by motocykl dostarczono na miejsce docelowe przez przewoźnika, zwłaszcza, jeśli to miejsce jest położone daleko bądź trudno dostępne, jak na przykład wyspy. Nie mają ochoty pokonywać całej drogi jednośladem, a raczej rozpocząć jazdę dopiero na miejscu, korzystają więc z usług przewoźników. Jeśli potrzebujesz transportu, opublikuj ogłoszenie w naszym serwisie, zbierz wyceny od przewoźników, zdecyduj się na jedną z nich i zleć przewóz. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki transportuje się motocykl, powinien być dostosowany do typu maszyny. Niektóre motory przewozi się znacznie prościej, przewóz pozostałych jest o wiele bardziej utrudniony. Jest to zależne między innymi od wymiarów, wagi i liczby pojazdów. Znaczenie ma też liczba i rodzaj miejsc, do których można przymocować pasy. Część motocykli można bardzo łatwo przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć odpowiednie elementy do przymocowania pasów. Jest to niezwykle ważna kwestia, odpowiednie przymocowanie ładunku jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Skutery transportować można na kilka różnych sposobów. Często pojazd przewozi się w vanie bądź na przyczepie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy przeznaczone do transportu motocykli. Charakteryzują się one tym, że mają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Mają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła jednośladu, dzięki niej są stabilne. Częścią naczep motocyklowych są także specjalistyczne uchwyty do pasów. Mimo tego motor można transportować także na zwykłej przyczepie. Szczególnie ważne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie posiada najazdu, warto użyć choćby twardą deskę i z jej pomocą załadować motocykl na przyczepę. Należy jednak zachować wyjątkową ostrożność, bo jednoślad może wypaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Są różne sposoby, lecz jednym z najłatwiejszych i najskuteczniejszych jest użycie czterech pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach pojazdu, a pozostałe dwa służą do tego, by uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu oraz odwrotnie. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą opierać się na twardych, metalowych częściach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych częściach, takich jak zębatki czy szprychy. Należy również unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o pozostałe części i doprowadzić do ich uszkodzenia. Dosyć szerokie bądź długie pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz właściwie dopasowane. Powinny mieć dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy transporcie motocykli czy skuterów powinny mieć zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, bo to może doprowadzić do tego, że motocykl przechyli się podczas jazdy. Jednak nie jest zalecane również całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, bo to, na dłuższych dystansach, prowadzi do usterki uszczelniaczy oraz wycieku oleju z amortyzatorów. Należy więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest także, by przyczepa dostosowana była do ciężaru motocykla bądź motocykli. Ciężar przewożonych pojazdów nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeśli przewóz dotyczy większej liczby pojazdów, muszą one być odpowiednio ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani znajdować za blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieznacznie na wybojach, nawet jeśli są dobrze przymocowane. Dlatego umieszczenie ich blisko siebie mogłoby spowodować zniszczenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie można uniknąć przewożenia większej liczby motocykli postawionych blisko siebie, należy umieścić coś pomiędzy nimi, tak, by nie mogły ocierać się o siebie. 

Drugim popularnym sposobem przewożenia motorów oraz skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, zalecane jest spuszczenie lub zużycie paliwa. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl należy zabezpieczyć przed ruszaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia motocykla przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku przewozu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany motocykl może spaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest bardzo istotne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę transportowanych maszyn. Skuter powinien być stabilny, tak,by nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w pojeździe jednoślady. Prostym sposobem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inny sposób to przytwierdzenie do podłogi busa kołków lub specjalnych szyn. Motor można także zabezpieczyć strechem, folią bąbelkową, grubymi materiałami bądź gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na uszkodzenia części. Słabą stroną przewożenia pojazdu w busie jest ryzyko pobrudzenia wnętrza pojazdu, zwłaszcza gdy chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Warto więc umyć lub zabezpieczyć pojazd, choćby na tyle, aby nie pobrudził całego samochodu. 

Niektóre jednoślady można przetransportować również w samochodach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli lub skuterów. Można je przewozić w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość firm korzystających z Clicktrans.pl transportuje jednoślady w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną metodą, co nie znaczy, że gorszą. Oba sposoby mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest skuter, osoba zajmująca się przewozem powinna przed startem raz jeszcze sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Koszt transportu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad przewiezieniem motoru, głównym pytaniem jest „ile to kosztuje”. Sposobem na zmniejszenie kosztów transportu jest wyszukanie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę i zgarnia motocykl w postaci doładunku albo w celu uniknięcia powrotnej drogi na pusto. W przypadku niedługich tras duże znaczenie ma nie tylko dystans, ale też czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie pojazdu. średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km cena wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Podane ceny to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


Duża część zleceń publikowanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy transportu jednośladów. Wielu przewoźników specjalizuje się właśnie w transporcie motocykli i skuterów. Ogłoszenia z reguły publikują osoby, które niedawno kupiły jednośladowiec i chciałyby, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca pobytu. Nierzadko przewóz zlecają także osoby profesjonalnie zajmujące się sprzedażą motocykli. Niektórzy motocykliści wybierający się zagranicę preferują, by motocykl dostarczono na miejsce docelowe przez przewoźnika, zwłaszcza, jeśli to miejsce jest położone daleko bądź trudno dostępne, jak na przykład wyspy. Nie mają ochoty pokonywać całej drogi jednośladem, a raczej rozpocząć jazdę dopiero na miejscu, korzystają więc z usług przewoźników. Jeśli potrzebujesz transportu, opublikuj ogłoszenie w naszym serwisie, zbierz wyceny od przewoźników, zdecyduj się na jedną z nich i zleć przewóz. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki transportuje się motocykl, powinien być dostosowany do typu maszyny. Niektóre motory przewozi się znacznie prościej, przewóz pozostałych jest o wiele bardziej utrudniony. Jest to zależne między innymi od wymiarów, wagi i liczby pojazdów. Znaczenie ma też liczba i rodzaj miejsc, do których można przymocować pasy. Część motocykli można bardzo łatwo przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć odpowiednie elementy do przymocowania pasów. Jest to niezwykle ważna kwestia, odpowiednie przymocowanie ładunku jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Skutery transportować można na kilka różnych sposobów. Często pojazd przewozi się w vanie bądź na przyczepie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy przeznaczone do transportu motocykli. Charakteryzują się one tym, że mają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Mają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła jednośladu, dzięki niej są stabilne. Częścią naczep motocyklowych są także specjalistyczne uchwyty do pasów. Mimo tego motor można transportować także na zwykłej przyczepie. Szczególnie ważne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie posiada najazdu, warto użyć choćby twardą deskę i z jej pomocą załadować motocykl na przyczepę. Należy jednak zachować wyjątkową ostrożność, bo jednoślad może wypaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Są różne sposoby, lecz jednym z najłatwiejszych i najskuteczniejszych jest użycie czterech pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach pojazdu, a pozostałe dwa służą do tego, by uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu oraz odwrotnie. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą opierać się na twardych, metalowych częściach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych częściach, takich jak zębatki czy szprychy. Należy również unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o pozostałe części i doprowadzić do ich uszkodzenia. Dosyć szerokie bądź długie pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz właściwie dopasowane. Powinny mieć dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy transporcie motocykli czy skuterów powinny mieć zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, bo to może doprowadzić do tego, że motocykl przechyli się podczas jazdy. Jednak nie jest zalecane również całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, bo to, na dłuższych dystansach, prowadzi do usterki uszczelniaczy oraz wycieku oleju z amortyzatorów. Należy więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest także, by przyczepa dostosowana była do ciężaru motocykla bądź motocykli. Ciężar przewożonych pojazdów nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeśli przewóz dotyczy większej liczby pojazdów, muszą one być odpowiednio ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani znajdować za blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieznacznie na wybojach, nawet jeśli są dobrze przymocowane. Dlatego umieszczenie ich blisko siebie mogłoby spowodować zniszczenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie można uniknąć przewożenia większej liczby motocykli postawionych blisko siebie, należy umieścić coś pomiędzy nimi, tak, by nie mogły ocierać się o siebie. 

Drugim popularnym sposobem przewożenia motorów oraz skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, zalecane jest spuszczenie lub zużycie paliwa. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl należy zabezpieczyć przed ruszaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia motocykla przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku przewozu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany motocykl może spaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest bardzo istotne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę transportowanych maszyn. Skuter powinien być stabilny, tak,by nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w pojeździe jednoślady. Prostym sposobem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inny sposób to przytwierdzenie do podłogi busa kołków lub specjalnych szyn. Motor można także zabezpieczyć strechem, folią bąbelkową, grubymi materiałami bądź gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na uszkodzenia części. Słabą stroną przewożenia pojazdu w busie jest ryzyko pobrudzenia wnętrza pojazdu, zwłaszcza gdy chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Warto więc umyć lub zabezpieczyć pojazd, choćby na tyle, aby nie pobrudził całego samochodu. 

Niektóre jednoślady można przetransportować również w samochodach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli lub skuterów. Można je przewozić w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość firm korzystających z Clicktrans.pl transportuje jednoślady w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną metodą, co nie znaczy, że gorszą. Oba sposoby mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest skuter, osoba zajmująca się przewozem powinna przed startem raz jeszcze sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Koszt transportu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad przewiezieniem motoru, głównym pytaniem jest „ile to kosztuje”. Sposobem na zmniejszenie kosztów transportu jest wyszukanie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę i zgarnia motocykl w postaci doładunku albo w celu uniknięcia powrotnej drogi na pusto. W przypadku niedługich tras duże znaczenie ma nie tylko dystans, ale też czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie pojazdu. średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km cena wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Podane ceny to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Lębork już od 110 zł!

Zleć transport motocykla