Clicktrans działa bez zmian! Możesz zlecić dowolną przesyłkę, a Przewoźnicy mogą składać oferty. W trosce o bezpieczeństwo naszej społeczności aktywnie monitorujemy sytuację. Więcej >>

Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 110 732 000 zł zaoszczędziliście z nami 110 732 000 zł 110 732 000 zł zaoszczędziliście z nami
1 064 000 wystawionych przesyłek 1 064 000 wystawionych przesyłek 1 064 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
54 000 przewoźników 54 000 przewoźników 54 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis
aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Bardzo polecam, dobry kontakt z przewoźnikiem, motocykl porządnie zabezpieczony, wszystko terminowo

Mash 125

,
Trasa: Łaziska Górne - Warszawa

Polecam pozdrawiam

Komar

Klient: Sabina K.
,
Trasa: Bystrzyca Kłodzka - Tuszyn

Profesjonalny transport. Wszystko zgodnie z ustaleniami. Polecam

Daelim vt125

,
Trasa: Włocławek - Koszalin

Przygotowanie do transportu

Spora liczba ogłoszeń publikowanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy przewozu motocykli. Spore grono przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w transporcie motocykli i skuterów. Zlecenia z reguły publikują osoby, które niedawno zakupiły jednośladowiec i chciałyby, aby został on dostarczony do ich miejsca zamieszkania. Często transport zlecają także osoby profesjonalnie związane ze sprzedażą motocykli. Niektórzy motocykliści wybierający się zagranicę preferują, by motocykl został dostarczony na miejsce docelowe przez przewoźnika, zwłaszcza, jeżeli jest to miejsce położone daleko lub niełatwo dostępne, np. archipelagi. Nie chcą przebywać całej drogi motocyklem, tylko cieszyć się jazdą już w miejscu docelowym, korzystają więc z usług przewoźników. Jeżeli potrzebujesz transportu, opublikuj zlecenie w naszym serwisie, zbierz oferty od przewoźników, zdecyduj się na najlepszą z nich i zamów przewóz. 

Sposoby transportu

Sposób, w jaki przewozi się pojazd, musi być dopasowany do rodzaju maszyny. Niektóre motocykle przewozi się znacznie prościej, przewóz innych jest o wiele bardziej utrudniony. Jest to zależne m.in. od wymiarów, ciężaru oraz liczby motocykli. Znaczenie ma także liczba oraz typy miejsc, do których można przyczepić pasy. Część jednośladów można dosyć prosto przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć odpowiednie miejsca do przymocowania pasów. Jest to bardzo istotna kwestia, odpowiednie przymocowanie pojazdu jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle transportować można na kilka różnych sposobów. Często pojazd umieszcza się w vanie bądź na platformie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy przeznaczone do transportu motocykli. Charakteryzują się one tym, że posiadają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Posiadają również najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła jednośladu, dzięki niej są stabilne. Częścią przyczep motocyklowych są także specjalistyczne uchwyty do pasów. Mimo tego motocykl można transportować także na zwykłej przyczepie. Szczególnie istotne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie posiada najazdu, można wykorzystać choćby twardą deskę i z jej pomocą załadować pojazd na przyczepę. Należy jednak zachować szczególną ostrożność, bo jednoślad może wypaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Istnieją różne rozwiązania, ale jednym z najłatwiejszych i najskuteczniejszych jest wykorzystanie czterech pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach pojazdu, a pozostałe dwa służą do tego, by uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu i odwrotnie. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą być oparte na mocnych, metalowych częściach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych elementach, takich jak manetki czy szprychy. Należy również unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o pozostałe elementy i doprowadzić do ich uszkodzenia. Dosyć szerokie bądź dłuższe pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne i właściwie dopasowane. Powinny posiadać dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy używać pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy transporcie motocykli bądź skuterów powinny posiadać zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może doprowadzić do tego, że pojazd przechyli się podczas jazdy. Jednakże nie jest zalecane również całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, bo to, na dłuższych dystansach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy oraz wycieku płynu z amortyzatorów. Trzeba więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest także, by przyczepa dostosowana była do wagi motocykla bądź motocykli. Waga transportowanych maszyn nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeżeli transport dotyczy większej liczby pojazdów, muszą one być odpowiednio rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani stać zbyt blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieznacznie na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio zamocowane. Z tego powodu ustawienie ich blisko siebie mogłoby wywołać uszkodzenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie można uniknąć przewożenia większej liczby maszyn umieszczonych obok siebie, należy umieścić coś pomiędzy nimi, tak, by nie mogły otrzeć się o siebie. 

Kolejnym popularnym sposobem transportu motorów i skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, zalecane jest spuszczenie lub zużycie benzyny. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor należy ochronić przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia motocykla przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku przewozu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany pojazd może spaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest dosyć ważne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo przewożonych maszyn. Skuter powinien być stabilny, tak,aby nie ruszał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w pojeździe jednoślady. Dobrym sposobem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inny sposób to przytwierdzenie do podłogi pojazdu kołków bądź specjalnych szyn. Motocykl można także ochronić folią strech, folią bąbelkową, kocami bądź gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na zniszczenia części. Wadą przewożenia pojazdu w pojeździe typu bus jest ryzyko zabrudzenia wnętrza samochodu, szczególnie jeśli chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Warto więc umyć lub zabezpieczyć pojazd, choćby na tyle, aby nie pobrudził całego samochodu. 

Niektóre jednoślady można przewieźć także w pojazdach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli lub skuterów. Można je przewozić w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość firm używających Clicktrans.pl transportuje jednoślady w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną metodą, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Oba sposoby mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest skuter, osoba zajmująca się transportem powinna przed startem ponownie sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Cena transportu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad transportem motocykla, głównym pytaniem jest „ile to kosztuje”. Sposobem na obniżenie kosztów przewozu jest znalezienie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę i zabiera jednoślad w formie doładunku albo w celu uniknięcia powrotnej drogi na pusto. W przypadku krótkich tras spore znaczenie ma nie tylko dystans, ale też czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie samochodu. średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km koszt wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Podane kwoty to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


Spora liczba ogłoszeń publikowanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy przewozu motocykli. Spore grono przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w transporcie motocykli i skuterów. Zlecenia z reguły publikują osoby, które niedawno zakupiły jednośladowiec i chciałyby, aby został on dostarczony do ich miejsca zamieszkania. Często transport zlecają także osoby profesjonalnie związane ze sprzedażą motocykli. Niektórzy motocykliści wybierający się zagranicę preferują, by motocykl został dostarczony na miejsce docelowe przez przewoźnika, zwłaszcza, jeżeli jest to miejsce położone daleko lub niełatwo dostępne, np. archipelagi. Nie chcą przebywać całej drogi motocyklem, tylko cieszyć się jazdą już w miejscu docelowym, korzystają więc z usług przewoźników. Jeżeli potrzebujesz transportu, opublikuj zlecenie w naszym serwisie, zbierz oferty od przewoźników, zdecyduj się na najlepszą z nich i zamów przewóz. 

Sposoby transportu

Sposób, w jaki przewozi się pojazd, musi być dopasowany do rodzaju maszyny. Niektóre motocykle przewozi się znacznie prościej, przewóz innych jest o wiele bardziej utrudniony. Jest to zależne m.in. od wymiarów, ciężaru oraz liczby motocykli. Znaczenie ma także liczba oraz typy miejsc, do których można przyczepić pasy. Część jednośladów można dosyć prosto przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć odpowiednie miejsca do przymocowania pasów. Jest to bardzo istotna kwestia, odpowiednie przymocowanie pojazdu jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle transportować można na kilka różnych sposobów. Często pojazd umieszcza się w vanie bądź na platformie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy przeznaczone do transportu motocykli. Charakteryzują się one tym, że posiadają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Posiadają również najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła jednośladu, dzięki niej są stabilne. Częścią przyczep motocyklowych są także specjalistyczne uchwyty do pasów. Mimo tego motocykl można transportować także na zwykłej przyczepie. Szczególnie istotne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie posiada najazdu, można wykorzystać choćby twardą deskę i z jej pomocą załadować pojazd na przyczepę. Należy jednak zachować szczególną ostrożność, bo jednoślad może wypaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Istnieją różne rozwiązania, ale jednym z najłatwiejszych i najskuteczniejszych jest wykorzystanie czterech pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach pojazdu, a pozostałe dwa służą do tego, by uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu i odwrotnie. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą być oparte na mocnych, metalowych częściach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych elementach, takich jak manetki czy szprychy. Należy również unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o pozostałe elementy i doprowadzić do ich uszkodzenia. Dosyć szerokie bądź dłuższe pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne i właściwie dopasowane. Powinny posiadać dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy używać pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy transporcie motocykli bądź skuterów powinny posiadać zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może doprowadzić do tego, że pojazd przechyli się podczas jazdy. Jednakże nie jest zalecane również całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, bo to, na dłuższych dystansach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy oraz wycieku płynu z amortyzatorów. Trzeba więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest także, by przyczepa dostosowana była do wagi motocykla bądź motocykli. Waga transportowanych maszyn nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeżeli transport dotyczy większej liczby pojazdów, muszą one być odpowiednio rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani stać zbyt blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieznacznie na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio zamocowane. Z tego powodu ustawienie ich blisko siebie mogłoby wywołać uszkodzenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie można uniknąć przewożenia większej liczby maszyn umieszczonych obok siebie, należy umieścić coś pomiędzy nimi, tak, by nie mogły otrzeć się o siebie. 

Kolejnym popularnym sposobem transportu motorów i skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, zalecane jest spuszczenie lub zużycie benzyny. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor należy ochronić przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia motocykla przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku przewozu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany pojazd może spaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest dosyć ważne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo przewożonych maszyn. Skuter powinien być stabilny, tak,aby nie ruszał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w pojeździe jednoślady. Dobrym sposobem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inny sposób to przytwierdzenie do podłogi pojazdu kołków bądź specjalnych szyn. Motocykl można także ochronić folią strech, folią bąbelkową, kocami bądź gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na zniszczenia części. Wadą przewożenia pojazdu w pojeździe typu bus jest ryzyko zabrudzenia wnętrza samochodu, szczególnie jeśli chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Warto więc umyć lub zabezpieczyć pojazd, choćby na tyle, aby nie pobrudził całego samochodu. 

Niektóre jednoślady można przewieźć także w pojazdach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli lub skuterów. Można je przewozić w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość firm używających Clicktrans.pl transportuje jednoślady w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną metodą, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Oba sposoby mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest skuter, osoba zajmująca się transportem powinna przed startem ponownie sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Cena transportu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad transportem motocykla, głównym pytaniem jest „ile to kosztuje”. Sposobem na obniżenie kosztów przewozu jest znalezienie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę i zabiera jednoślad w formie doładunku albo w celu uniknięcia powrotnej drogi na pusto. W przypadku krótkich tras spore znaczenie ma nie tylko dystans, ale też czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie samochodu. średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km koszt wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Podane kwoty to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Pruszcz Gdański już od 110 zł!

Zleć transport motocykla