Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 92 817 000 zł 92 817 000 zł zaoszczędziliście z nami
913 000 wystawionych przesyłek 913 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
48 000 przewoźników 48 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis
aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Szybko sprawnie bez problemów polecam.

Audi 100

,
Trasa: Madryt - Lublin

Wszystko sprawnie i bezproblemowo, bardzo dobry kontakt.

Alfa Romeo gtv

Klient: Tomasz M.
,
Trasa: Poznań - Madryt

Wszystko zgodnie z umową. Bardzo dobry kontakt z przewoźnikiem i wszystko na czas. Cała przesyłka dotarła w nienaruszonym stanie. Polecam 5+

18 paczek, deska surfingowa, plastikowe skrzynki

,
Trasa: Radom - Bournemouth

Przygotowanie do transportu

Duża liczba zleceń zamieszczanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy transportu motocykli. Wielu przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w transporcie motocykli oraz skuterów. Zlecenia często wystawiają osoby, które niedawno kupiły motocykl i potrzebują, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca zamieszkania. Nierzadko przewóz zamawiają też osoby zawodowo zajmujące się sprzedażą motocykli. Niektórzy motocykliści wybierający się w zagraniczne podróże preferują, aby jednoślad dostarczono na miejsce docelowe przez przewoźnika, zwłaszcza, jeżeli to miejsce jest położone daleko lub trudno dostępne, np. wyspy. Nie chcą pokonywać całej trasy motocyklem, tylko rozpocząć jazdę dopiero na miejscu, korzystają więc z ofert firm transportowych. Jeżeli szukasz transportu, wystaw zlecenie w naszym serwisie, zbierz oferty od przewoźników, zdecyduj się na jedną z ofert i zleć transport. 

Sposoby transportu

Sposób, w jaki transportuje się motocykl, musi być dopasowany do rodzaju maszyny. Niektóre motory przewozi się znacznie łatwiej, przewóz pozostałych jest o wiele bardziej skomplikowany. Jest to zależne m.in. od wymiarów, wagi i liczby motocykli. Znaczenie ma także liczba i typy miejsc, do których można przymocować pasy. Część motocykli można bardzo prosto przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć właściwe elementy do umieszczenia pasów. Jest to bardzo istotna kwestia, odpowiednie przymocowanie ładunku jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle transportować można na kilka różnych sposobów. Najczęściej pojazd przewozi się w busie lub na platformie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy dostosowane do transportu motorów. Cechuje je to, że mają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Mają również najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła jednośladu, dzięki niej są stabilne. Częścią przyczep motocyklowych są także specjalne uchwyty do pasów. Jednak motor można transportować również na zwykłej przyczepie. Niezwykle ważne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie posiada najazdu, warto wykorzystać choćby mocną deskę i z jej pomocą załadować pojazd na przyczepę. Trzeba jednak zachować szczególną ostrożność, ponieważ motocykl może spaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Są różne rozwiązania, ale jednym z najprostszych i najskuteczniejszych jest wykorzystanie czterech pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach motocykla, a pozostałe dwa służą do tego, aby uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu oraz odwrotnie. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą opierać się na mocnych, metalowych elementach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych częściach, takich jak zębatki bądź szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o pozostałe elementy i doprowadzić do ich zniszczenia. Dosyć szerokie bądź dłuższe pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz odpowiednio dopasowane. Powinny posiadać dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy używać pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy przewozie motocykli bądź skuterów powinny mieć zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, bo to może doprowadzić do tego, że pojazd przewróci się w trasie. Jednakże nie jest zalecane również całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, bo to, na dłuższych dystansach, prowadzi do usterki uszczelniaczy oraz wycieku płynu z amortyzatorów. Trzeba więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest także, aby przyczepa dostosowana była do ciężaru motocykla czy motocykli. Ciężar transportowanych maszyn nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeżeli przewóz tyczy się większej liczby motocykli, powinny one być właściwie ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy stać zbyt blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieznacznie na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio przymocowane. Dlatego ustawienie ich blisko siebie mogłoby wywołać zniszczenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie można uniknąć transportu większej liczby motocykli umieszczonych obok siebie, należy umieścić coś pomiędzy nimi, tak, aby nie mogły otrzeć się o siebie. 

Drugim popularnym sposobem przewożenia motorów oraz skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, zalecane jest spuszczenie lub zużycie paliwa. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor należy ochronić przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia jednośladu przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak podczas transportu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany motocykl może wypaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest dosyć istotne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę transportowanych pojazdów. Motocykl powinien stać stabilnie, tak,aby nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w pojeździe jednoślady. Dobrym rozwiązaniem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inna opcja to przytwierdzenie do podłogi busa kołków lub specjalnych szyn. Motocykl można dodatkowo ochronić strechem, folią bąbelkową, kocami bądź gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na uszkodzenia elementy. Wadą transportu pojazdu w busie jest ryzyko zabrudzenia wnętrza samochodu, zwłaszcza jeśli chodzi o transport motocykli offroadowych. Zaleca się umyć lub zabezpieczyć pojazd, chociaż na tyle, aby nie zabrudził całego samochodu. 

Niektóre jednoślady da się przetransportować także w pojazdach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli bądź skuterów. Można je transportować w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość firm korzystających z Clicktrans.pl transportuje jednoślady w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną metodą, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Obie opcje mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest motocykl, osoba zajmująca się transportem powinna przed rozpoczęciem jazdy ponownie sprawdzić wszelkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Koszt transportu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad transportem motoru, podstawowym pytaniem jest „ile to kosztuje”. Sposobem na obniżenie kosztów transportu może być wyszukanie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę więc zabiera motocykl w postaci doładunku czy w celu uniknięcia powrotu na pusto. W przypadku niedługich tras duże znaczenie ma nie tylko dystans, ale też czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie pojazdu. Z tego powodu średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km koszt wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Przedstawione kwoty to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


Duża liczba zleceń zamieszczanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy transportu motocykli. Wielu przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w transporcie motocykli oraz skuterów. Zlecenia często wystawiają osoby, które niedawno kupiły motocykl i potrzebują, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca zamieszkania. Nierzadko przewóz zamawiają też osoby zawodowo zajmujące się sprzedażą motocykli. Niektórzy motocykliści wybierający się w zagraniczne podróże preferują, aby jednoślad dostarczono na miejsce docelowe przez przewoźnika, zwłaszcza, jeżeli to miejsce jest położone daleko lub trudno dostępne, np. wyspy. Nie chcą pokonywać całej trasy motocyklem, tylko rozpocząć jazdę dopiero na miejscu, korzystają więc z ofert firm transportowych. Jeżeli szukasz transportu, wystaw zlecenie w naszym serwisie, zbierz oferty od przewoźników, zdecyduj się na jedną z ofert i zleć transport. 

Sposoby transportu

Sposób, w jaki transportuje się motocykl, musi być dopasowany do rodzaju maszyny. Niektóre motory przewozi się znacznie łatwiej, przewóz pozostałych jest o wiele bardziej skomplikowany. Jest to zależne m.in. od wymiarów, wagi i liczby motocykli. Znaczenie ma także liczba i typy miejsc, do których można przymocować pasy. Część motocykli można bardzo prosto przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć właściwe elementy do umieszczenia pasów. Jest to bardzo istotna kwestia, odpowiednie przymocowanie ładunku jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle transportować można na kilka różnych sposobów. Najczęściej pojazd przewozi się w busie lub na platformie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy dostosowane do transportu motorów. Cechuje je to, że mają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Mają również najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła jednośladu, dzięki niej są stabilne. Częścią przyczep motocyklowych są także specjalne uchwyty do pasów. Jednak motor można transportować również na zwykłej przyczepie. Niezwykle ważne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie posiada najazdu, warto wykorzystać choćby mocną deskę i z jej pomocą załadować pojazd na przyczepę. Trzeba jednak zachować szczególną ostrożność, ponieważ motocykl może spaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Są różne rozwiązania, ale jednym z najprostszych i najskuteczniejszych jest wykorzystanie czterech pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach motocykla, a pozostałe dwa służą do tego, aby uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu oraz odwrotnie. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą opierać się na mocnych, metalowych elementach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych częściach, takich jak zębatki bądź szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o pozostałe elementy i doprowadzić do ich zniszczenia. Dosyć szerokie bądź dłuższe pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz odpowiednio dopasowane. Powinny posiadać dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy używać pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy przewozie motocykli bądź skuterów powinny mieć zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, bo to może doprowadzić do tego, że pojazd przewróci się w trasie. Jednakże nie jest zalecane również całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, bo to, na dłuższych dystansach, prowadzi do usterki uszczelniaczy oraz wycieku płynu z amortyzatorów. Trzeba więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest także, aby przyczepa dostosowana była do ciężaru motocykla czy motocykli. Ciężar transportowanych maszyn nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeżeli przewóz tyczy się większej liczby motocykli, powinny one być właściwie ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy stać zbyt blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieznacznie na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio przymocowane. Dlatego ustawienie ich blisko siebie mogłoby wywołać zniszczenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie można uniknąć transportu większej liczby motocykli umieszczonych obok siebie, należy umieścić coś pomiędzy nimi, tak, aby nie mogły otrzeć się o siebie. 

Drugim popularnym sposobem przewożenia motorów oraz skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, zalecane jest spuszczenie lub zużycie paliwa. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor należy ochronić przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia jednośladu przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak podczas transportu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany motocykl może wypaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest dosyć istotne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę transportowanych pojazdów. Motocykl powinien stać stabilnie, tak,aby nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w pojeździe jednoślady. Dobrym rozwiązaniem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inna opcja to przytwierdzenie do podłogi busa kołków lub specjalnych szyn. Motocykl można dodatkowo ochronić strechem, folią bąbelkową, kocami bądź gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na uszkodzenia elementy. Wadą transportu pojazdu w busie jest ryzyko zabrudzenia wnętrza samochodu, zwłaszcza jeśli chodzi o transport motocykli offroadowych. Zaleca się umyć lub zabezpieczyć pojazd, chociaż na tyle, aby nie zabrudził całego samochodu. 

Niektóre jednoślady da się przetransportować także w pojazdach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli bądź skuterów. Można je transportować w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość firm korzystających z Clicktrans.pl transportuje jednoślady w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną metodą, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Obie opcje mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest motocykl, osoba zajmująca się transportem powinna przed rozpoczęciem jazdy ponownie sprawdzić wszelkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Koszt transportu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad transportem motoru, podstawowym pytaniem jest „ile to kosztuje”. Sposobem na obniżenie kosztów transportu może być wyszukanie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę więc zabiera motocykl w postaci doładunku czy w celu uniknięcia powrotu na pusto. W przypadku niedługich tras duże znaczenie ma nie tylko dystans, ale też czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie pojazdu. Z tego powodu średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km koszt wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Przedstawione kwoty to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Kwidzyn już od 110 zł!

Zleć transport motocykla