Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 92 817 000 zł 92 817 000 zł zaoszczędziliście z nami
913 000 wystawionych przesyłek 913 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
48 000 przewoźników 48 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis
aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Polecam

ford mondeo mk4 hb

Klient: Karol C.
,
Trasa: Loyettes - Łask

Wszystko przebiegło dobrze. Stawki są superowe!

Yamaha V-Star 650, 2009r.

,
Trasa: Gdynia - Limerick

Polecam ;) motor dotarł cały wszystko w jak najlepszym porządku ;)

Charley

Klient: Mariusz S.
,
Trasa: Gdynia - Wrocław

Przygotowanie do transportu

Duża liczba ogłoszeń zamieszczanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy przewozu motocykli. Spore grono przewoźników specjalizuje się właśnie w transporcie motocykli oraz skuterów. Ogłoszenia często publikują osoby, które niedawno kupiły jednośladowiec i chcą, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca zamieszkania. Nierzadko transport zlecają także osoby profesjonalnie zajmujące się sprzedażą skuterów. Niektórzy motocykliści wybierający się w zagraniczne podróże wolą, aby motocykl został dostarczony na miejsce docelowe przez firmę, szczególnie, jeśli jest to miejsce położone daleko bądź niełatwo dostępne, np. wyspy. Nie chcą pokonywać całej trasy motocyklem, wolą rozpocząć jazdę dopiero w miejscu docelowym, szukają więc usług przewoźników. Jeżeli szukasz transportu, wystaw ogłoszenie w serwisie Clicktrans, zbierz wyceny od przewoźników, zdecyduj się na najlepszą z nich i zamów transport. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki transportuje się pojazd, powinien być dostosowany do rodzaju maszyny. Niektóre motocykle transportuje się dużo prościej, przewóz innych jest znacznie bardziej skomplikowany. Jest to zależne m.in. od wymiarów, wagi oraz liczby pojazdów. Znaczenie ma też liczba oraz typy miejsc, do których można przyczepić pasy. Część jednośladów można bardzo łatwo przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć odpowiednie elementy do przymocowania pasów. Jest to niezwykle istotna kwestia, odpowiednie przymocowanie ładunku jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Skutery przewozić można na kilka różnych sposobów. Najczęściej pojazd przewozi się w busie lub na przyczepie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy dostosowane do przewozu motocykli. Cechuje je to, że posiadają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Mają również najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła jednośladu, dzięki niej są stabilne. Elementem przyczep motocyklowych są też specjalistyczne uchwyty do pasów. Jednak motocykl można przewieźć także na zwykłej przyczepie. Niezwykle istotne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednak jeśli przyczepa nie posiada najazdu, warto użyć choćby mocną deskę i z jej pomocą wprowadzić pojazd na przyczepę. Trzeba jednak zachować szczególną ostrożność, bo jednoślad może wypaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Są różne rozwiązania, lecz jednym z najłatwiejszych i najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach motocykla, a pozostałe dwa służą do tego, aby uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu i odwrotnie. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą opierać się na mocnych, metalowych elementach. Nie zakłada się pasów na delikatnych elementach, takich jak zębatki czy szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o pozostałe elementy i doprowadzić do ich uszkodzenia. Dosyć szerokie czy dłuższe pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne i właściwie dopasowane. Powinny mieć dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy przewozie motocykli bądź skuterów muszą posiadać zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może spowodować, że motocykl przewróci się w trasie. Jednak nie jest rekomendowane również całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, bo to, na dłuższych dystansach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy i wycieku płynu z amortyzatorów. Należy więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest też, by przyczepa dopasowana była do ciężaru motocykla czy motocykli. Ciężar przewożonych maszyn nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeżeli przewóz dotyczy większej liczby motocykli, muszą one być właściwie ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy stać za blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieznacznie na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio przymocowane. Z tego powodu umieszczenie ich blisko siebie mogłoby spowodować zniszczenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć przewożenia większej liczby motocykli umieszczonych obok siebie, należy umieścić coś między nimi, tak, aby nie mogły ocierać się o siebie. 

Kolejnym częstym sposobem przewożenia motocykli oraz skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, zalecane jest spuszczenie bądź zużycie benzyny. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl należy zabezpieczyć przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia jednośladu przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak podczas transportu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany pojazd może spaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest bardzo istotne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo przewożonych maszyn. Motocykl powinien stać stabilnie, tak,aby nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w busie jednoślady. Prostym sposobem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inny sposób to przymocowanie do podłogi pojazdu kołków lub specjalnych szyn. Motocykl można dodatkowo zabezpieczyć strechem, folią bąbelkową, grubymi materiałami i gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na zniszczenia elementy. Słabą stroną transportu motocykla w busie jest ryzyko pobrudzenia wnętrza pojazdu, szczególnie jeśli chodzi o transport motocykli offroadowych. Zaleca się wyczyścić lub zabezpieczyć pojazd, chociaż na tyle, aby nie pobrudził całego samochodu. 

Niektóre motocykle można przewieźć także w samochodach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli bądź skuterów. Można je transportować w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość firm korzystających z naszego serwisu przewozi jednoślady w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną metodą, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Obie opcje mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, jak jest skuter, osoba zajmująca się przewozem powinna przed rozpoczęciem jazdy raz jeszcze sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Koszt transportu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad przewiezieniem motoru, głównym pytaniem jest „ile to kosztuje”. Sposobem na obniżenie kosztów transportu może być znalezienie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę i zgarnia motocykl w formie doładunku czy w celu uniknięcia powrotu bez ładunków. W przypadku krótkich tras spore znaczenie ma nie tylko odległość, ale też czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie samochodu. Dlatego średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km koszt wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Podane ceny to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


Duża liczba ogłoszeń zamieszczanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy przewozu motocykli. Spore grono przewoźników specjalizuje się właśnie w transporcie motocykli oraz skuterów. Ogłoszenia często publikują osoby, które niedawno kupiły jednośladowiec i chcą, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca zamieszkania. Nierzadko transport zlecają także osoby profesjonalnie zajmujące się sprzedażą skuterów. Niektórzy motocykliści wybierający się w zagraniczne podróże wolą, aby motocykl został dostarczony na miejsce docelowe przez firmę, szczególnie, jeśli jest to miejsce położone daleko bądź niełatwo dostępne, np. wyspy. Nie chcą pokonywać całej trasy motocyklem, wolą rozpocząć jazdę dopiero w miejscu docelowym, szukają więc usług przewoźników. Jeżeli szukasz transportu, wystaw ogłoszenie w serwisie Clicktrans, zbierz wyceny od przewoźników, zdecyduj się na najlepszą z nich i zamów transport. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki transportuje się pojazd, powinien być dostosowany do rodzaju maszyny. Niektóre motocykle transportuje się dużo prościej, przewóz innych jest znacznie bardziej skomplikowany. Jest to zależne m.in. od wymiarów, wagi oraz liczby pojazdów. Znaczenie ma też liczba oraz typy miejsc, do których można przyczepić pasy. Część jednośladów można bardzo łatwo przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć odpowiednie elementy do przymocowania pasów. Jest to niezwykle istotna kwestia, odpowiednie przymocowanie ładunku jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Skutery przewozić można na kilka różnych sposobów. Najczęściej pojazd przewozi się w busie lub na przyczepie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy dostosowane do przewozu motocykli. Cechuje je to, że posiadają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Mają również najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła jednośladu, dzięki niej są stabilne. Elementem przyczep motocyklowych są też specjalistyczne uchwyty do pasów. Jednak motocykl można przewieźć także na zwykłej przyczepie. Niezwykle istotne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednak jeśli przyczepa nie posiada najazdu, warto użyć choćby mocną deskę i z jej pomocą wprowadzić pojazd na przyczepę. Trzeba jednak zachować szczególną ostrożność, bo jednoślad może wypaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Są różne rozwiązania, lecz jednym z najłatwiejszych i najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach motocykla, a pozostałe dwa służą do tego, aby uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu i odwrotnie. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą opierać się na mocnych, metalowych elementach. Nie zakłada się pasów na delikatnych elementach, takich jak zębatki czy szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o pozostałe elementy i doprowadzić do ich uszkodzenia. Dosyć szerokie czy dłuższe pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne i właściwie dopasowane. Powinny mieć dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy przewozie motocykli bądź skuterów muszą posiadać zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może spowodować, że motocykl przewróci się w trasie. Jednak nie jest rekomendowane również całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, bo to, na dłuższych dystansach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy i wycieku płynu z amortyzatorów. Należy więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest też, by przyczepa dopasowana była do ciężaru motocykla czy motocykli. Ciężar przewożonych maszyn nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeżeli przewóz dotyczy większej liczby motocykli, muszą one być właściwie ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy stać za blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieznacznie na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio przymocowane. Z tego powodu umieszczenie ich blisko siebie mogłoby spowodować zniszczenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć przewożenia większej liczby motocykli umieszczonych obok siebie, należy umieścić coś między nimi, tak, aby nie mogły ocierać się o siebie. 

Kolejnym częstym sposobem przewożenia motocykli oraz skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, zalecane jest spuszczenie bądź zużycie benzyny. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl należy zabezpieczyć przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia jednośladu przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak podczas transportu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany pojazd może spaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest bardzo istotne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo przewożonych maszyn. Motocykl powinien stać stabilnie, tak,aby nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w busie jednoślady. Prostym sposobem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inny sposób to przymocowanie do podłogi pojazdu kołków lub specjalnych szyn. Motocykl można dodatkowo zabezpieczyć strechem, folią bąbelkową, grubymi materiałami i gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na zniszczenia elementy. Słabą stroną transportu motocykla w busie jest ryzyko pobrudzenia wnętrza pojazdu, szczególnie jeśli chodzi o transport motocykli offroadowych. Zaleca się wyczyścić lub zabezpieczyć pojazd, chociaż na tyle, aby nie pobrudził całego samochodu. 

Niektóre motocykle można przewieźć także w samochodach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli bądź skuterów. Można je transportować w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość firm korzystających z naszego serwisu przewozi jednoślady w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną metodą, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Obie opcje mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, jak jest skuter, osoba zajmująca się przewozem powinna przed rozpoczęciem jazdy raz jeszcze sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Koszt transportu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad przewiezieniem motoru, głównym pytaniem jest „ile to kosztuje”. Sposobem na obniżenie kosztów transportu może być znalezienie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę i zgarnia motocykl w formie doładunku czy w celu uniknięcia powrotu bez ładunków. W przypadku krótkich tras spore znaczenie ma nie tylko odległość, ale też czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie samochodu. Dlatego średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km koszt wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Podane ceny to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Gdynia już od 110 zł!

Zleć transport motocykla