Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 92 817 000 zł 92 817 000 zł zaoszczędziliście z nami
913 000 wystawionych przesyłek 913 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
48 000 przewoźników 48 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis
aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

serdecznie polecam , pełna profeska :)

honda gl1000

Klient: Mariusz W.
,
Trasa: Chojnice - Ełk

Wszystko Perfekcyjnie Polecam 100%

Wózek widłowy

Klient: Marek D.
,
Trasa: Koziegłowy - Pszczyna

Przygotowanie do transportu

Duża część zleceń publikowanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy transportu jednośladów. Wielu przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w przewozie motocykli i skuterów. Zlecenia często wystawiają osoby, które niedawno kupiły motocykl i chciałyby, aby został on dostarczony do ich miejsca zamieszkania. Często przewóz zlecają też osoby zawodowo zajmujące się sprzedażą motocykli. Niektórzy motocykliści wybierający się w zagraniczne podróże preferują, by motocykl dostarczono do celu przez przewoźnika, zwłaszcza, jeżeli to miejsce jest położone daleko lub trudno dostępne, jak na przykład wyspy. Nie mają ochoty pokonywać całej trasy jednośladem, wolą cieszyć się jazdą dopiero na miejscu, szukają więc usług przewoźników. Jeśli potrzebujesz transportu, wystaw zlecenie w naszym serwisie, zbierz wyceny od przewoźników, wybierz najlepszą z ofert i zleć przewóz. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki transportuje się motocykl, powinien być dopasowany do rodzaju maszyny. Niektóre motocykle transportuje się dużo prościej, przewóz innych jest o wiele bardziej skomplikowany. Jest to zależne między innymi od wymiarów, ciężaru i liczby motocykli. Znaczenie ma także liczba oraz rodzaj miejsc, do których można przyczepić pasy. Część jednośladów można dosyć łatwo przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć właściwe elementy do przymocowania pasów. Jest to bardzo ważna kwestia, poprawne przymocowanie ładunku jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle przewozić można na kilka różnych sposobów. Najczęściej pojazd umieszcza się w vanie lub na platformie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy dostosowane do przewozu motorów. Charakteryzują się one tym, że mają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Posiadają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła jednośladu, dzięki niej są stabilne. Częścią naczep motocyklowych są także specjalne uchwyty do pasów. Jednak motocykl można transportować również na zwykłej przyczepie. Niezwykle ważne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednak jeśli przyczepa nie posiada najazdu, można wykorzystać choćby mocną deskę i z jej pomocą wprowadzić pojazd na przyczepę. Trzeba jednak zachować szczególną ostrożność, ponieważ motocykl może spaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Są różne rozwiązania, lecz jednym z najprostszych i najskuteczniejszych jest wykorzystanie czterech pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach pojazdu, a pozostałe dwa służą do tego, aby uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu i odwrotnie. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą opierać się na twardych, metalowych elementach. Nie zakłada się pasów na delikatnych elementach, takich jak zębatki czy szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o pozostałe elementy i prowadzić do ich zniszczenia. Bardzo szerokie czy dłuższe pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz odpowiednio dopasowane. Powinny mieć stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy używać pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy transporcie motocykli czy skuterów powinny mieć zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może doprowadzić do tego, że motocykl przechyli się w trasie. Jednakże nie jest rekomendowane także całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, bo to, przy dłuższych trasach, prowadzi do usterki uszczelniaczy i wycieku płynu z amortyzatorów. Trzeba więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest też, aby przyczepa dostosowana była do wagi motocykla czy motocykli. Ciężar transportowanych maszyn nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeżeli transport tyczy się większej liczby motocykli, muszą one być właściwie rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani znajdować zbyt blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieznacznie na wybojach, nawet jeśli są dobrze przymocowane. Dlatego umieszczenie ich blisko siebie mogłoby spowodować uszkodzenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć transportu większej liczby maszyn postawionych blisko siebie, należy włożyć coś między nimi, tak, by nie mogły ocierać się o siebie. 

Drugim popularnym sposobem transportu motorów i skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, zalecane jest spuszczenie bądź zużycie paliwa. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor należy ochronić przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia jednośladu przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku transportu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany motocykl może wypaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest dosyć ważne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę transportowanych pojazdów. Motocykl powinien stać stabilnie, tak,aby nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w pojeździe pojazdy. Prostym rozwiązaniem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inny sposób to przymocowanie do podłogi pojazdu kołków bądź specjalnych szyn. Motocykl można dodatkowo ochronić strechem, folią bąbelkową, kocami bądź gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na uszkodzenia elementy. Wadą przewożenia motocykla w busie jest ryzyko pobrudzenia wnętrza pojazdu, szczególnie jeśli chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Zaleca się umyć lub zabezpieczyć pojazd, chociaż na tyle, aby nie pobrudził całego pojazdu. 

Niektóre jednoślady można przetransportować także w pojazdach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli lub skuterów. Można je transportować w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość firm używających naszego serwisu przewozi jednoślady w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że gorszą. Oba sposoby mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest motocykl, osoba zajmująca się transportem powinna przed startem raz jeszcze sprawdzić wszelkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Koszt przewozu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad przewiezieniem motoru, podstawowym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na obniżenie ceny transportu może być wyszukanie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę i zgarnia motocykl w postaci doładunku czy w celu uniknięcia powrotu bez ładunków. W przypadku krótkich tras spore znaczenie ma nie tylko dystans, ale też czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie samochodu. średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km cena wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Podane kwoty to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


Duża część zleceń publikowanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy transportu jednośladów. Wielu przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w przewozie motocykli i skuterów. Zlecenia często wystawiają osoby, które niedawno kupiły motocykl i chciałyby, aby został on dostarczony do ich miejsca zamieszkania. Często przewóz zlecają też osoby zawodowo zajmujące się sprzedażą motocykli. Niektórzy motocykliści wybierający się w zagraniczne podróże preferują, by motocykl dostarczono do celu przez przewoźnika, zwłaszcza, jeżeli to miejsce jest położone daleko lub trudno dostępne, jak na przykład wyspy. Nie mają ochoty pokonywać całej trasy jednośladem, wolą cieszyć się jazdą dopiero na miejscu, szukają więc usług przewoźników. Jeśli potrzebujesz transportu, wystaw zlecenie w naszym serwisie, zbierz wyceny od przewoźników, wybierz najlepszą z ofert i zleć przewóz. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki transportuje się motocykl, powinien być dopasowany do rodzaju maszyny. Niektóre motocykle transportuje się dużo prościej, przewóz innych jest o wiele bardziej skomplikowany. Jest to zależne między innymi od wymiarów, ciężaru i liczby motocykli. Znaczenie ma także liczba oraz rodzaj miejsc, do których można przyczepić pasy. Część jednośladów można dosyć łatwo przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć właściwe elementy do przymocowania pasów. Jest to bardzo ważna kwestia, poprawne przymocowanie ładunku jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle przewozić można na kilka różnych sposobów. Najczęściej pojazd umieszcza się w vanie lub na platformie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy dostosowane do przewozu motorów. Charakteryzują się one tym, że mają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Posiadają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła jednośladu, dzięki niej są stabilne. Częścią naczep motocyklowych są także specjalne uchwyty do pasów. Jednak motocykl można transportować również na zwykłej przyczepie. Niezwykle ważne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednak jeśli przyczepa nie posiada najazdu, można wykorzystać choćby mocną deskę i z jej pomocą wprowadzić pojazd na przyczepę. Trzeba jednak zachować szczególną ostrożność, ponieważ motocykl może spaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Są różne rozwiązania, lecz jednym z najprostszych i najskuteczniejszych jest wykorzystanie czterech pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach pojazdu, a pozostałe dwa służą do tego, aby uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu i odwrotnie. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą opierać się na twardych, metalowych elementach. Nie zakłada się pasów na delikatnych elementach, takich jak zębatki czy szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o pozostałe elementy i prowadzić do ich zniszczenia. Bardzo szerokie czy dłuższe pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz odpowiednio dopasowane. Powinny mieć stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy używać pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy transporcie motocykli czy skuterów powinny mieć zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może doprowadzić do tego, że motocykl przechyli się w trasie. Jednakże nie jest rekomendowane także całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, bo to, przy dłuższych trasach, prowadzi do usterki uszczelniaczy i wycieku płynu z amortyzatorów. Trzeba więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest też, aby przyczepa dostosowana była do wagi motocykla czy motocykli. Ciężar transportowanych maszyn nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeżeli transport tyczy się większej liczby motocykli, muszą one być właściwie rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani znajdować zbyt blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieznacznie na wybojach, nawet jeśli są dobrze przymocowane. Dlatego umieszczenie ich blisko siebie mogłoby spowodować uszkodzenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć transportu większej liczby maszyn postawionych blisko siebie, należy włożyć coś między nimi, tak, by nie mogły ocierać się o siebie. 

Drugim popularnym sposobem transportu motorów i skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, zalecane jest spuszczenie bądź zużycie paliwa. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor należy ochronić przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia jednośladu przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku transportu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany motocykl może wypaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest dosyć ważne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę transportowanych pojazdów. Motocykl powinien stać stabilnie, tak,aby nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w pojeździe pojazdy. Prostym rozwiązaniem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inny sposób to przymocowanie do podłogi pojazdu kołków bądź specjalnych szyn. Motocykl można dodatkowo ochronić strechem, folią bąbelkową, kocami bądź gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na uszkodzenia elementy. Wadą przewożenia motocykla w busie jest ryzyko pobrudzenia wnętrza pojazdu, szczególnie jeśli chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Zaleca się umyć lub zabezpieczyć pojazd, chociaż na tyle, aby nie pobrudził całego pojazdu. 

Niektóre jednoślady można przetransportować także w pojazdach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli lub skuterów. Można je transportować w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość firm używających naszego serwisu przewozi jednoślady w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że gorszą. Oba sposoby mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest motocykl, osoba zajmująca się transportem powinna przed startem raz jeszcze sprawdzić wszelkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Koszt przewozu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad przewiezieniem motoru, podstawowym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na obniżenie ceny transportu może być wyszukanie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę i zgarnia motocykl w postaci doładunku czy w celu uniknięcia powrotu bez ładunków. W przypadku krótkich tras spore znaczenie ma nie tylko dystans, ale też czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie samochodu. średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km cena wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Podane kwoty to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Chojnice już od 110 zł!

Zleć transport motocykla