Clicktrans działa bez zmian! Możesz zlecić dowolną przesyłkę, a Przewoźnicy mogą składać oferty. W trosce o bezpieczeństwo naszej społeczności aktywnie monitorujemy sytuację. Więcej >>

Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 114 641 000 zł zaoszczędziliście z nami 114 641 000 zł 114 641 000 zł zaoszczędziliście z nami
1 097 000 wystawionych przesyłek 1 097 000 wystawionych przesyłek 1 097 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
55 000 przewoźników 55 000 przewoźników 55 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis
aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Transport przebiegł bez komplikacji.

Ducati 600

Klient: Sabina K.
,
Trasa: Gdańsk - Głogów

Profesjonalny transport motocykla, porzadnie spiety i oblozony gabkami. Swietny kontakt z kierowca, ktory dodatkowo przyjechal szybciej niz zakladano. Zdecydowanie polecam!!!

Kawasaki ZZR1400

Klient: Marek M.
,
Trasa: Edynburg - Piaseczno

Polecam. Wspaniały kontakt. Terminowość dostawy. Takiemu przewoźników można zaufać.

Cross dziecięcy

Klient: Robert M.
,
Trasa: Starachowice - Poznań

Media o nas

Przygotowanie do transportu

Spora liczba ogłoszeń publikowanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy transportu jednośladów. Wielu przewoźników specjalizuje się właśnie w transporcie motocykli i skuterów. Ogłoszenia z reguły publikują osoby, które właśnie zakupiły motocykl i chcą, aby został on dostarczony do ich miejsca zamieszkania. Nierzadko transport zamawiają też osoby profesjonalnie związane ze sprzedażą motocykli. Niektórzy motocykliści wybierający się w zagraniczne podróże wolą, aby jednoślad dostarczono na miejsce docelowe przez przewoźnika, zwłaszcza, jeżeli jest to miejsce odległe lub trudno dostępne, np. archipelagi. Nie chcą przebywać całej drogi jednośladem, a raczej cieszyć się jazdą dopiero na miejscu, szukają więc usług firm transportowych. Jeśli szukasz transportu, wystaw zlecenie w serwisie Clicktrans, poznaj oferty od przewoźników, zdecyduj się na najlepszą z ofert i zamów przewóz. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki przewozi się motocykl, musi być dopasowany do typu maszyny. Niektóre motory przewozi się dużo prościej, przewóz pozostałych jest znacznie bardziej utrudniony. Zależy to między innymi od wymiarów, ciężaru oraz liczby motocykli. Znaczenie ma także liczba i typy miejsc, do których można przymocować pasy. Część motocykli można dosyć prosto przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć właściwe elementy do przymocowania pasów. Jest to niezwykle ważna kwestia, poprawne przymocowanie ładunku jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle transportować można na parę różnych sposobów. Najczęściej pojazd przewozi się w vanie bądź na przyczepie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy przeznaczone do przewozu motorów. Charakteryzują się one tym, że mają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Posiadają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła jednośladu, dzięki niej są stabilne. Częścią naczep motocyklowych są także specjalne uchwyty do pasów. Mimo tego motocykl można przewieźć również na zwykłej przyczepie. Niezwykle istotne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednak jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, można użyć choćby mocną deskę i z jej pomocą załadować pojazd na przyczepę. Trzeba jednak zachować szczególną ostrożność, ponieważ jednoślad może wypaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Są różne sposoby, lecz jednym z najłatwiejszych oraz najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach motocykla, a pozostałe dwa służą do tego, aby uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu oraz odwrotnie. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą opierać się na twardych, metalowych elementach. Nie zakłada się pasów na delikatnych elementach, takich jak zębatki bądź szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o inne elementy i doprowadzić do ich uszkodzenia. Dosyć szerokie czy długie pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne i odpowiednio dopasowane. Powinny posiadać dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy przewozie motocykli bądź skuterów powinny posiadać zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, bo to może spowodować, że motocykl przewróci się w trasie. Jednak nie jest rekomendowane także całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, na dłuższych dystansach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy oraz wycieku płynu z amortyzatorów. Trzeba więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno zacisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest też, aby przyczepa dopasowana była do wagi motocykla czy motocykli. Ciężar przewożonych pojazdów nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeśli przewóz tyczy się większej liczby pojazdów, powinny one być odpowiednio ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani stać zbyt blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio zamocowane. Dlatego umieszczenie ich blisko siebie mogłoby spowodować uszkodzenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie można uniknąć transportu większej liczby motocykli postawionych blisko siebie, warto włożyć coś pomiędzy nimi, tak, by nie mogły ocierać się o siebie. 

Kolejnym częstym sposobem transportu motorów oraz skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, rekomendowane jest spuszczenie bądź wypalenie paliwa. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor trzeba zabezpieczyć przed ruszaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia motocykla przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak podczas przewozu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany motocykl może spaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest bardzo ważne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę transportowanych maszyn. Skuter powinien stać stabilnie, tak,aby nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w busie pojazdy. Dobrym sposobem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inna opcja to przytwierdzenie do podłogi busa kołków bądź specjalnych szyn. Motor można także ochronić strechem, folią bąbelkową, kocami bądź gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na uszkodzenia elementy. Słabą stroną transportu motocykla w pojeździe typu bus jest ryzyko pobrudzenia wnętrza pojazdu, zwłaszcza gdy chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Warto więc umyć albo zabezpieczyć pojazd, choćby na tyle, aby nie pobrudził całego samochodu. 

Niektóre jednoślady można przewieźć również w samochodach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli bądź skuterów. Można je przewozić w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość firm używających Clicktrans.pl przewozi jednoślady w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną metodą, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Obie opcje mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, jak jest skuter, osoba zajmująca się transportem powinna przed rozpoczęciem jazdy raz jeszcze sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Cena przewozu

Dla wielu osób, które zastanawiają się nad transportem motoru, podstawowym pytaniem jest „ile to kosztuje”. Sposobem na zmniejszenie kosztów przewozu może być wyszukanie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę więc zabiera jednoślad w postaci doładunku czy w celu uniknięcia powrotnej drogi na pusto. W przypadku krótkich tras duże znaczenie ma nie tylko odległość, ale też czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie pojazdu. średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km koszt wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Przedstawione ceny to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


Spora liczba ogłoszeń publikowanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy transportu jednośladów. Wielu przewoźników specjalizuje się właśnie w transporcie motocykli i skuterów. Ogłoszenia z reguły publikują osoby, które właśnie zakupiły motocykl i chcą, aby został on dostarczony do ich miejsca zamieszkania. Nierzadko transport zamawiają też osoby profesjonalnie związane ze sprzedażą motocykli. Niektórzy motocykliści wybierający się w zagraniczne podróże wolą, aby jednoślad dostarczono na miejsce docelowe przez przewoźnika, zwłaszcza, jeżeli jest to miejsce odległe lub trudno dostępne, np. archipelagi. Nie chcą przebywać całej drogi jednośladem, a raczej cieszyć się jazdą dopiero na miejscu, szukają więc usług firm transportowych. Jeśli szukasz transportu, wystaw zlecenie w serwisie Clicktrans, poznaj oferty od przewoźników, zdecyduj się na najlepszą z ofert i zamów przewóz. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki przewozi się motocykl, musi być dopasowany do typu maszyny. Niektóre motory przewozi się dużo prościej, przewóz pozostałych jest znacznie bardziej utrudniony. Zależy to między innymi od wymiarów, ciężaru oraz liczby motocykli. Znaczenie ma także liczba i typy miejsc, do których można przymocować pasy. Część motocykli można dosyć prosto przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć właściwe elementy do przymocowania pasów. Jest to niezwykle ważna kwestia, poprawne przymocowanie ładunku jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle transportować można na parę różnych sposobów. Najczęściej pojazd przewozi się w vanie bądź na przyczepie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy przeznaczone do przewozu motorów. Charakteryzują się one tym, że mają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Posiadają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła jednośladu, dzięki niej są stabilne. Częścią naczep motocyklowych są także specjalne uchwyty do pasów. Mimo tego motocykl można przewieźć również na zwykłej przyczepie. Niezwykle istotne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednak jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, można użyć choćby mocną deskę i z jej pomocą załadować pojazd na przyczepę. Trzeba jednak zachować szczególną ostrożność, ponieważ jednoślad może wypaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Są różne sposoby, lecz jednym z najłatwiejszych oraz najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach motocykla, a pozostałe dwa służą do tego, aby uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu oraz odwrotnie. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą opierać się na twardych, metalowych elementach. Nie zakłada się pasów na delikatnych elementach, takich jak zębatki bądź szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o inne elementy i doprowadzić do ich uszkodzenia. Dosyć szerokie czy długie pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne i odpowiednio dopasowane. Powinny posiadać dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy przewozie motocykli bądź skuterów powinny posiadać zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, bo to może spowodować, że motocykl przewróci się w trasie. Jednak nie jest rekomendowane także całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, na dłuższych dystansach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy oraz wycieku płynu z amortyzatorów. Trzeba więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno zacisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest też, aby przyczepa dopasowana była do wagi motocykla czy motocykli. Ciężar przewożonych pojazdów nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeśli przewóz tyczy się większej liczby pojazdów, powinny one być odpowiednio ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani stać zbyt blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio zamocowane. Dlatego umieszczenie ich blisko siebie mogłoby spowodować uszkodzenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie można uniknąć transportu większej liczby motocykli postawionych blisko siebie, warto włożyć coś pomiędzy nimi, tak, by nie mogły ocierać się o siebie. 

Kolejnym częstym sposobem transportu motorów oraz skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, rekomendowane jest spuszczenie bądź wypalenie paliwa. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor trzeba zabezpieczyć przed ruszaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia motocykla przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak podczas przewozu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany motocykl może spaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest bardzo ważne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę transportowanych maszyn. Skuter powinien stać stabilnie, tak,aby nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w busie pojazdy. Dobrym sposobem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inna opcja to przytwierdzenie do podłogi busa kołków bądź specjalnych szyn. Motor można także ochronić strechem, folią bąbelkową, kocami bądź gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na uszkodzenia elementy. Słabą stroną transportu motocykla w pojeździe typu bus jest ryzyko pobrudzenia wnętrza pojazdu, zwłaszcza gdy chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Warto więc umyć albo zabezpieczyć pojazd, choćby na tyle, aby nie pobrudził całego samochodu. 

Niektóre jednoślady można przewieźć również w samochodach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli bądź skuterów. Można je przewozić w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość firm używających Clicktrans.pl przewozi jednoślady w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną metodą, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Obie opcje mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, jak jest skuter, osoba zajmująca się transportem powinna przed rozpoczęciem jazdy raz jeszcze sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Cena przewozu

Dla wielu osób, które zastanawiają się nad transportem motoru, podstawowym pytaniem jest „ile to kosztuje”. Sposobem na zmniejszenie kosztów przewozu może być wyszukanie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę więc zabiera jednoślad w postaci doładunku czy w celu uniknięcia powrotnej drogi na pusto. W przypadku krótkich tras duże znaczenie ma nie tylko odległość, ale też czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie pojazdu. średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km koszt wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Przedstawione ceny to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Wrocław już od 110 zł!

Zleć transport motocykla