Skąd:
Polska, OlsztynDokąd:
Wielka Brytania, Southampton
Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.
Skąd:
Polska, OlsztynDokąd:
Wielka Brytania, SouthamptonOszczędność:
Skąd:
Polska, PoznańDokąd:
Polska, OlsztynOszczędność:
Opinie
Konkretny kurier, komunikatywny. Szybko bez problemu. Jak najbardziej polecam
Barfzo ale to bardzo polecam jestem e 100% zadowolony
Super przewoźnik, jeszem w pełni zadowolony i polecam w 100%
2 silniki od quada oraz kilka plastików
Duża część zleceń publikowanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy transportu jednośladów. Wielu przewoźników specjalizuje się właśnie w transporcie motocykli i skuterów. Ogłoszenia często wystawiają osoby, które niedawno kupiły motocykl i chciałyby, aby został on dostarczony do ich miejsca zamieszkania. Często transport zamawiają też osoby zawodowo zajmujące się sprzedażą motocykli. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się w zagraniczne podróże preferują, aby motocykl został dostarczony do celu przez firmę, zwłaszcza, jeżeli to miejsce jest odległe lub niełatwo dostępne, np. archipelagi. Nie chcą przebywać całej drogi motocyklem, wolą rozpocząć jazdę dopiero na miejscu, korzystają więc z ofert firm transportowych. Jeżeli szukasz transportu, opublikuj ogłoszenie w naszym serwisie, zbierz wyceny od przewoźników, zdecyduj się na najlepszą z ofert i zamów usługę transportu.
Rodzaje transportu
Sposób, w jaki transportuje się pojazd, powinien być dopasowany do typu maszyny. Niektóre motocykle transportuje się dużo prościej, przewóz pozostałych jest o wiele bardziej skomplikowany. Zależy to między innymi od wymiarów, wagi oraz liczby pojazdów. Znaczenie ma też liczba i typy miejsc, do których można przymocować pasy. Część jednośladów można bardzo prosto przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć właściwe miejsca do przymocowania pasów. Jest to bardzo ważna kwestia, odpowiednie przymocowanie ładunku jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu.
Skutery transportować można na parę różnych sposobów. Najczęściej pojazd umieszcza się w busie lub na przyczepie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy dostosowane do przewozu motorów. Cechuje je to, że mają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Mają również najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła pojazdu, dzięki niej są ustabilizowane. Elementem przyczep motocyklowych są także specjalistyczne uchwyty do pasów. Jednak motor można przewieźć również na tradycyjnej przyczepie. Niezwykle ważne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednak jeśli przyczepa nie posiada najazdu, można wykorzystać choćby twardą deskę i z jej pomocą załadować motocykl na przyczepę. Należy jednak zachować szczególną ostrożność, ponieważ jednoślad może spaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Są różne sposoby, ale jednym z najłatwiejszych oraz najskuteczniejszych jest wykorzystanie czterech pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach motocykla, a pozostałe dwa służą do tego, by uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu oraz na odwrót. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą opierać się na mocnych, metalowych częściach. Nie zakłada się pasów na delikatnych elementach, takich jak zębatki bądź szprychy. Należy również unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o inne elementy i prowadzić do ich zniszczenia. Bardzo szerokie bądź długie pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz odpowiednio dopasowane. Powinny mieć dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno używać pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy przewozie motocykli czy skuterów powinny posiadać zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może spowodować, że pojazd przechyli się podczas jazdy. Jednakże nie jest rekomendowane także całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, bo to, przy dłuższych trasach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy i wycieku płynu z amortyzatorów. Trzeba więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno zacisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.
Ważne jest także, by przyczepa dopasowana była do wagi motocykla czy motocykli. Ciężar przewożonych maszyn nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeżeli transport tyczy się większej liczby pojazdów, muszą one być właściwie rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani stać zbyt blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio zamocowane. Dlatego ustawienie ich blisko siebie mogłoby wywołać uszkodzenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć transportu większej liczby maszyn umieszczonych blisko siebie, należy włożyć coś między nimi, tak, by nie mogły otrzeć się o siebie.
Drugim popularnym sposobem przewożenia motorów i skuterów jest transport za pomocą busa.
Przed umieszczeniem motocykla w busie, zalecane jest spuszczenie bądź wypalenie benzyny. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor należy zabezpieczyć przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia jednośladu przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku przewozu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany motocykl może spaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest bardzo ważne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę transportowanych maszyn. Motocykl powinien być stabilny, tak,aby nie ruszał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w busie pojazdy. Dobrym sposobem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inna opcja to przymocowanie do podłogi pojazdu kołków lub specjalnych szyn. Motocykl można dodatkowo zabezpieczyć folią strech, folią bąbelkową, grubymi materiałami bądź gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na uszkodzenia części. Słabą stroną transportu motocykla w pojeździe typu bus jest ryzyko pobrudzenia wnętrza samochodu, szczególnie jeśli chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Zaleca się umyć lub zabezpieczyć samochód, choćby na tyle, aby nie pobrudził całego pojazdu.
Niektóre motocykle można przewieźć również w pojazdach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli bądź skuterów. Można je transportować w vanach czy samochodach dostawczych.
Większość przewoźników korzystających z Clicktrans.pl transportuje motocykle w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną metodą, co nie znaczy, że gorszą. Oba sposoby mają swoje dobre oraz złe strony.
Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest motocykl, osoba zajmująca się przewozem powinna przed rozpoczęciem jazdy raz jeszcze sprawdzić wszelkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania.
Koszt przewozu
Dla wielu osób, które rozmyślają nad transportem motocykla, podstawowym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na zmniejszenie kosztów transportu jest wyszukanie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę więc zabiera motocykl w formie doładunku albo w celu uniknięcia powrotnej drogi na pusto. W przypadku krótkich tras spore znaczenie ma nie tylko dystans, ale także czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie pojazdu. średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km koszt wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Podane kwoty to średnie uzyskiwane na naszym portalu.
Duża część zleceń publikowanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy transportu jednośladów. Wielu przewoźników specjalizuje się właśnie w transporcie motocykli i skuterów. Ogłoszenia często wystawiają osoby, które niedawno kupiły motocykl i chciałyby, aby został on dostarczony do ich miejsca zamieszkania. Często transport zamawiają też osoby zawodowo zajmujące się sprzedażą motocykli. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się w zagraniczne podróże preferują, aby motocykl został dostarczony do celu przez firmę, zwłaszcza, jeżeli to miejsce jest odległe lub niełatwo dostępne, np. archipelagi. Nie chcą przebywać całej drogi motocyklem, wolą rozpocząć jazdę dopiero na miejscu, korzystają więc z ofert firm transportowych. Jeżeli szukasz transportu, opublikuj ogłoszenie w naszym serwisie, zbierz wyceny od przewoźników, zdecyduj się na najlepszą z ofert i zamów usługę transportu.
Rodzaje transportu
Sposób, w jaki transportuje się pojazd, powinien być dopasowany do typu maszyny. Niektóre motocykle transportuje się dużo prościej, przewóz pozostałych jest o wiele bardziej skomplikowany. Zależy to między innymi od wymiarów, wagi oraz liczby pojazdów. Znaczenie ma też liczba i typy miejsc, do których można przymocować pasy. Część jednośladów można bardzo prosto przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć właściwe miejsca do przymocowania pasów. Jest to bardzo ważna kwestia, odpowiednie przymocowanie ładunku jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu.
Skutery transportować można na parę różnych sposobów. Najczęściej pojazd umieszcza się w busie lub na przyczepie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy dostosowane do przewozu motorów. Cechuje je to, że mają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Mają również najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła pojazdu, dzięki niej są ustabilizowane. Elementem przyczep motocyklowych są także specjalistyczne uchwyty do pasów. Jednak motor można przewieźć również na tradycyjnej przyczepie. Niezwykle ważne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednak jeśli przyczepa nie posiada najazdu, można wykorzystać choćby twardą deskę i z jej pomocą załadować motocykl na przyczepę. Należy jednak zachować szczególną ostrożność, ponieważ jednoślad może spaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Są różne sposoby, ale jednym z najłatwiejszych oraz najskuteczniejszych jest wykorzystanie czterech pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach motocykla, a pozostałe dwa służą do tego, by uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu oraz na odwrót. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą opierać się na mocnych, metalowych częściach. Nie zakłada się pasów na delikatnych elementach, takich jak zębatki bądź szprychy. Należy również unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o inne elementy i prowadzić do ich zniszczenia. Bardzo szerokie bądź długie pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz odpowiednio dopasowane. Powinny mieć dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno używać pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy przewozie motocykli czy skuterów powinny posiadać zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może spowodować, że pojazd przechyli się podczas jazdy. Jednakże nie jest rekomendowane także całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, bo to, przy dłuższych trasach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy i wycieku płynu z amortyzatorów. Trzeba więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno zacisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.
Ważne jest także, by przyczepa dopasowana była do wagi motocykla czy motocykli. Ciężar przewożonych maszyn nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeżeli transport tyczy się większej liczby pojazdów, muszą one być właściwie rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani stać zbyt blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio zamocowane. Dlatego ustawienie ich blisko siebie mogłoby wywołać uszkodzenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć transportu większej liczby maszyn umieszczonych blisko siebie, należy włożyć coś między nimi, tak, by nie mogły otrzeć się o siebie.
Drugim popularnym sposobem przewożenia motorów i skuterów jest transport za pomocą busa.
Przed umieszczeniem motocykla w busie, zalecane jest spuszczenie bądź wypalenie benzyny. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor należy zabezpieczyć przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia jednośladu przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku przewozu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany motocykl może spaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest bardzo ważne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę transportowanych maszyn. Motocykl powinien być stabilny, tak,aby nie ruszał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w busie pojazdy. Dobrym sposobem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inna opcja to przymocowanie do podłogi pojazdu kołków lub specjalnych szyn. Motocykl można dodatkowo zabezpieczyć folią strech, folią bąbelkową, grubymi materiałami bądź gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na uszkodzenia części. Słabą stroną transportu motocykla w pojeździe typu bus jest ryzyko pobrudzenia wnętrza samochodu, szczególnie jeśli chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Zaleca się umyć lub zabezpieczyć samochód, choćby na tyle, aby nie pobrudził całego pojazdu.
Niektóre motocykle można przewieźć również w pojazdach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli bądź skuterów. Można je transportować w vanach czy samochodach dostawczych.
Większość przewoźników korzystających z Clicktrans.pl transportuje motocykle w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną metodą, co nie znaczy, że gorszą. Oba sposoby mają swoje dobre oraz złe strony.
Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest motocykl, osoba zajmująca się przewozem powinna przed rozpoczęciem jazdy raz jeszcze sprawdzić wszelkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania.
Koszt przewozu
Dla wielu osób, które rozmyślają nad transportem motocykla, podstawowym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na zmniejszenie kosztów transportu jest wyszukanie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę więc zabiera motocykl w formie doładunku albo w celu uniknięcia powrotnej drogi na pusto. W przypadku krótkich tras spore znaczenie ma nie tylko dystans, ale także czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie pojazdu. średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km koszt wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Podane kwoty to średnie uzyskiwane na naszym portalu.